Skulle också gärna gå ner 10 kg. Det har jag inte lyckats med ännu, men väl 6 kg. Jag känner mig superduktig.
Jag kör med GI-metoden, dvs inga kolhydrater, nåja, nästan inga kolhydrater i mitt fall. Pasta äter jag aldrig, det är lika ohälsosamt som rent socker. En potatis i veckan, på sin höjd. Till fisk MÅSTE jag få en liten mandelpotatis!!
Ris ska man helst också låta bli, men måste man så ska man ta råris. Friggs har en sort som är hyfsad. Jag äter inte ris alls. Svamp äter jag däremot, vet inte hur bra det är, men jag älskar svamp och skulle inte klara mig utan.
Vitt bröd=Förbjudet! Och inte så särskilt gott heller. Det är bara luft egentligen.
GRÖNSAKER!! GRÖNSAKER!! GRÖNSAKER!! I massor. Jag har inte varit särskilt förtjust i grönsaker, mest ätit det för att man SKA. Nu älskar jag det. Med GI-metoden behöver man inte avstå från såser, dressingar och sånt som är SÅÅÅ gott, så jag sätter alltid Aioli på salladen, jättegott.
Dessutom så byter jag ut lunchen var 2:a, 3:e dag, mot naturdiet , färdig dryck som finns på hälsokosthyllan. Till den får man äta hur mycket sallad och frukt man vill. Vilket jag måste göra, håller mig inte mätt på bara drycken tills jag får äta mat igen (ingen dressing på salladen då!!).
Viktnedgången är inte så drastisk, jag har hållit på i ca 2 månader nu.
Faktum är att det gick att vänja sig vid att byta ut kolhydraterna mot grönt istället. Längtar inte efter pasta som jag var galen i tidigare.
Grejen är ju att lägga om livsstilen helt, inte ramla tillbaka i samma bana igen. Den här metoden passar mig perfekt, jag mår bra, äter mig mätt med mindre portioner. Rör på mig varje dag också.
Inget godis, för det gillar jag inte, men en liten kaka unnar jag mej till kaffet ibland. Utesluter man ALLT onyttigt så blir det tråkigt till slut, och då lägger jag ner hela idén, så därför så belönar jag mej med en kaka ibland.
Så gör jag, och det funkar för mig.
Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.