CITAT (Eva i Skåne @ 30-03-2005, 17:19)
Det var väl som folk är mest, skrev Amiara.
Exakt

. Det är det som tilltalar mig. Ganska normala människor med problem som vem som helst kan råka ut för.
Vardagsmänniskor, vardagstempo, vardagsproblem.
Där känner jag igen mig bäst
Jag har ingen lust att drömma mig bort i amerikanska glamourösa överklassvärldar.
Tänk vilken tur för underhållningsbranchen att vi har olika önskningar.

CITAT
Jag har ingen lust att drömma mig bort i amerikanska glamourösa överklassvärldar.
Nej HUVVA!
Sånt står jag inte ut med två minuter ens!
CITAT
Exakt :) . Det är det som tilltalar mig. Ganska normala människor med problem som vem som helst kan råka ut för.
Vardagsmänniskor, vardagstempo, vardagsproblem.
Ja precis vad jag menade. Menade inte att det skulle vara
dåligt. Jag är bara inte särskilt intresserad...
Men jag har svårt för teve över huvud taget. Gillar vetenskapsprogram, en del dokumentärer, och vissa naturfilmer.
Tittar på nyhetera emellanåt. Och en och annan film slinker ner.
En serie som jag tyckte var helt fantastiskt jättebra, var Glappet som gick för kanske tio år sedan. I fyra delar. Har den på video.
Den var så himla härlig! Både djup och tankeväckande, "ärlig", spontan, och full av humor samtidigt. Mycket skratt, både från dem och från mig som åskådare. Mycket "igenkännande" och minnen.
Serien följde två tonårstjejer i "glappet" mellan barn och vuxenvärlden. Det fanns också ett stort "glapp" mellan de två tjejernas självkänsla och syn på sig själva och världen och hur de lyckades med sin entre i vuxenvärlden...
Nån som såg? Nån som minns?