Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Ja--Eric Burdon var väl med i "Sixties" för ett tag se´n?? Det avsnitt som går denna söndag, ska innehålla Searchers, Hollies + nå´n mer! Jag har flera LP med Searchers o Hollies, de var jättebra!!!
Medlem
Antal inlägg: 1 177
Medlem nr: 3 968
Och här sitter jag o lyssnar på Mari Boine... Animals? House of the rising sun? Jag kan hela texten på den men inte mer om dem... vilket inte säger mycket eftersom jag kan alla texter av Boine med o hon envisas med att sjunga (o jojka) på samiska... DET kan jag nog mer... skumt o helt ologiskt nog...
--------------------
"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner." Citat från Lena:-) här på Odla
Medlem
Nej, jag kan inte samiska egenltigen... men jag har blivit kraftig miljöskadad av Mari Boine Persen... och min uppväxt kanske har, lite, att göra med det oxå...
--------------------
"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner." Citat från Lena:-) här på Odla
Medlem
(mamma är från Tornedalen o pappa är MYCKET stolt över de där lapparna han hittade nånstans i stamtavlan vilket ledde till att han började jojka när jag var ganska liten... *asg*)
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 2 458
Medlem nr: 5 087
The Animals are still going strong, och spelar någon gång om året på en musikrestaurang här i Västerås! Inte varit och lyssnat själv, men vänner ur den generationen har varit där och njutit!
Gäster
Antal inlägg: 1 824
Medlem nr: 5 152
Apropå "House of the Rising Sun" : Kolla en inspelning med Geordie, ett tidigt sjuttitalsförsök. Oslagbar tolkning av en låt som annars ofta tolkas sönder....
--------------------
kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)