Medlem
Antal inlägg: 182
Medlem nr: 5 189
Jag fick fatt på några fröer av Lunddocka som jag sått. Hade sådden inne två veckor och sedan ut i ett kallförråd tre veckor. Nu har jag haft den inne igen två veckor men det syns inget. Ska dockorna in i kylen en runda eller ska jag bara vänta? Något speciellt med Lunddockan som är bra att veta?
--------------------
"Det går inte att vara nere med en ballong" Nalle Puh
Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
Kan ju vara bra att veta att den lär vara svår...så blir man kanske inte så besviken när man misslyckas... Men det låter som om du gjort ungefär som de såråd Impecta ger...fast de rek.en längre köldperiod...6 veckor har jag för mig..
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Jag vill inte göra dig ledsen, men för mig tog det ett helt år innan ett litet, litet blad visade sig förra sommaren,,,,blir kul att se ifall det har övervintrat / Helen
Medlem
Antal inlägg: 186
Medlem nr: 4 269
Jag sådde den ifjol och fick upp 2 rackare.Det tar bar lite tid innan den gror,så misströsta inte.När du får upp den så ha kvar den i krukan efter omskolning, plantera inte ut den i jorden, som jag gjorde för 2 år sen och det var inte lyckat så nu testar jag bara med att gräva ner krukan... vi får väl se om det lyckas bättre.