Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad göra med en vän, som bara ser ALLT i svart?
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 14:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Egentligen vet jo jag svaret på den frågan själv:jag måste lugnt säga ifrån att jag inte längre finner mig i att vara hennes avlastningsplats för allt skit i hennes liv:och det är MYCKET skit!

Livet är trots allt så full av allt möjligt underbart bara man är villig att se detta,speciellt i sin vardag i alla små sakerna och händelserna wub.gif

När jag nu varit sjuk länge så har jag fått uppleva så mycket kärlek av mina vänner barn och grannar wub.gif

Men denne min väninna kommer bara med skit och jag går nästan under när vi pratas vid för det mesta gråter jag efteråt.

Jag har kommit på att tyvärr så når jag inte till henne hjärta hur jag än försöker sad.gif

Och ändå älskar jag min väninna och tycker oerhört synd om henne som ser allting så djupt svart .

Citera
          Grönblomman
          Inlägg 14-04-2005, 15:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

Om hennes liv består utav skit- har hon sökt hjälp? Om hon inte kan eller så, kanske du kan hjälpa till.

Det finns ju faktiskt de som jobbar med "skiten" smile.gif

Men tänk över om du verkligen vill vara vän med henne överhuvudtaget, då hon bara verkar bringa dåligt, då du t.o.m gråter efter att ha träffat henne... unsure.gif

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 15:46
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Grönblomman @ 14-04-2005, 16:00)
          Om hennes liv består utav skit- har hon sökt hjälp? Om hon inte kan eller så, kanske du kan hjälpa till.

Det finns ju faktiskt de som jobbar med "skiten" smile.gif

Men tänk över om du verkligen vill vara vän med henne överhuvudtaget, då hon bara verkar bringa dåligt, då du t.o.m gråter efter att ha träffat henne... unsure.gif

Det underliga är att hon inte behöver söka hjälp:hon fixar sådant inom sig själv wacko.gif wink.gif

Tyvärr så har jag börjat känna min gräns i min vänskap till henne sad.gif
          och detta gör oändligt ont inom mig sad.gif

Men kanske är det mest kärleksfultt av mig att just säga ifrån och inte inte tillåta henne längre att trampa på mig.

Citera
          martinagson
          Inlägg 14-04-2005, 15:55
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 61
          Medlem nr: 5 138

Försök att vara ärlig mot henne. Ibland kan man behöva höra vad man gör fel för att komma ner på jorden igen. Det är svårt att vara ärlig mot sina vänner när man vet att det kan såra dem. I hennes fall kanske det behövs.

Lycka till
          Martina.

--------------------
          Sök dina rötter - gräv i rabatten!

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 16:02
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (martinagson @ 14-04-2005, 16:55)
          Försök att vara ärlig mot henne. Ibland kan man behöva höra vad man gör fel för att komma ner på jorden igen. Det är svårt att vara ärlig mot sina vänner när man vet att det kan såra dem. I hennes fall kanske det behövs.

Lycka till
          Martina.

Ärligare än jag kan man knappt vara, men tyvärr så klarar hon inte att ta emot utan allt slänger hon tillbaka till mig, hon så att säga formar om precis allting på det mest konstiga viset så till den grad att jag till slut börjar tror att jag är nog galen wacko.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 14-04-2005, 16:32
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (solis @ 14-04-2005, 16:46)
          Det underliga är att hon inte behöver söka hjälp:hon fixar sådant inom sig själv wacko.gif  ;)

Men kanske är det mest kärleksfultt av mig att just säga ifrån och inte inte tillåta henne längre att trampa på mig.

Sådana "s.k." vänner behöver du inte Solis! Om hon nu kan "fixa sånt inom sig själv" som du säger så kan man ju undra varför hon öser all sin skit över dig, som om du var hennes privata soptunna...
          CITAT
          solis Skickat den 14-04-2005, 17:02
          --------------------------------------------------------------------------------
          Ärligare än jag kan man knappt vara, men tyvärr så klarar hon inte att ta emot utan allt slänger hon tillbaka till mig, hon så att säga formar om precis allting på det mest konstiga viset så till den grad att jag till slut börjar tror att jag är nog galen  

Jag tycker att det verkar fattas en del i er relation, vänskap handlar både om tagande och givande, vad får du ut av er relation, mer än olustkänslor och tårar...? Jag tycker det låter som om hon utnyttjar dig. huh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 14-04-2005, 16:36
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Helt klart är ju att hon inte fixar det!

Om man ser allt negativt mår man dåligt inuti. Hon behöver hjälp!!

Vill hon inte, så tycker jag att du ska ta en paus från henne.
          Man kan inte göra hur mycket som helt för en person.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 14-04-2005, 16:39
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Du kanske av olika anledningar inte KAN ta en paus från henne?????

Men även dessa personer behöver stöd och hjälp. Frågan är bara HUR och hur orkar man finnas där.....

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 16:50
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Betty @ 14-04-2005, 17:32)
          CITAT (solis @ 14-04-2005, 16:46)
          Det underliga är att hon inte behöver söka hjälp:hon fixar sådant inom sig själv wacko.gif  wink.gif

Sådana "s.k." vänner behöver du inte Solis! Om hon nu kan "fixa sånt inom sig själv" som du säger så kan man ju undra varför hon öser all sin skit över dig, som om du var hennes privata soptunna...
          CITAT
          solis Skickat den 14-04-2005, 17:02
          --------------------------------------------------------------------------------
          Ärligare än jag kan man knappt vara, men tyvärr så klarar hon inte att ta emot utan allt slänger hon tillbaka till mig, hon så att säga formar om precis allting på det mest konstiga viset så till den grad att jag till slut börjar tror att jag är nog galen  
          Jag tycker att det verkar fattas en del i er relation, vänskap handlar både om tagande och givande, vad får du ut av er relation, mer än olustkänslor och tårar...? Jag tycker det låter som om hon utnyttjar dig. huh.gif

Det säger även mina barn.Så nu måste jag tar en ordentligt funderare.

Citera
          Caprice
          Inlägg 14-04-2005, 18:24
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Precis, en relation av vilket slag som helst består självklart av både givande och tagande...

De som sträcker ut handen och förväntar sig givande av andra hela tiden tenderar till att stå ensamma förr eller senare..

Och att tala om för någon att man mår dåligt är helt OK, men inte att belaste denne med detta...

Istället för att belasta dej ska hon söka hjälp...
          Du ska inte behöva må dåligt, bara för att du är en vän...

Ta lite andrum åt dig själv, Solis..!

Caprice

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 18:32
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Sulawesii @ 14-04-2005, 17:36)

Jag har funderat att det mest kärleksfulla ifrån min sida är att säga:
          jag klarar inte längre av dina negativiteter,utan jag behöver en ordentligt paus i våran relation.

Det märkliga är att jag verkligen älska henne men klarar inte just detta enorma mörker och alla elaka ord(klart är att även jag varit elak...)

Citera
          Grönblomman
          Inlägg 14-04-2005, 19:18
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

CITAT (solis @ 14-04-2005, 19:32)
          CITAT (Sulawesii @ 14-04-2005, 17:36)

Jag har funderat att det mest kärleksfulla ifrån min sida är att säga:
          jag klarar inte längre av dina negativiteter,utan jag behöver en ordentligt paus i våran relation.

Det märkliga är att jag verkligen älska henne men klarar inte just detta enorma mörker och alla elaka ord(klart är att även jag varit elak...)

Det är viktigt att du försöker tala henne till rätta, och inte börjar att anklaga henne eller så. Försök att prata mycket om dina problem, och försök kanske om möjligt få henne att inse på vilket sätt du inte klarar er relation...
          Ta det försiktigt! Jag lovar att det som är rätt att göra även kommer kännas rätt efteråt, eller åtminstone tillslut i alla fall... Lycka till!

PS. Imponerad över dina inlägg här!! 400+ på mindre än 2 månader?

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 14-04-2005, 19:37
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (solis @ 14-04-2005, 15:50)
          Egentligen vet jo jag svaret på den frågan själv:jag måste lugnt säga ifrån att jag inte längre finner mig i att vara hennes avlastningsplats för allt skit i hennes liv:och det är MYCKET skit!

Livet är trots allt så full av allt möjligt underbart bara man är villig att se detta,speciellt i sin vardag i alla små sakerna och händelserna wub.gif

När jag nu varit sjuk länge så har jag fått uppleva så mycket kärlek av mina vänner barn och grannar  wub.gif

Men denne min väninna kommer bara med skit och jag går nästan under när vi pratas vid för det mesta gråter jag efteråt.

Jag har kommit på att tyvärr så når jag inte till henne hjärta hur jag än försöker sad.gif

Och ändå älskar jag min väninna och tycker oerhört synd om henne som ser allting så djupt svart .

och du ska säga att du mött Jesus Kristus! ohmy.gif unsure.gif
          var det inte du som för ett tag sedan berättade hur du varit tidigare och nu tog avstånd från det och ändrade hela ditt synsätt eller har jag helt missförstått dina inlägg!?

Älska din nästa såsom dig själv wub.gif ...Hört talas om det rolleyes.gif
          I nöden prövas vännen...är inte ( ska inte vara) enkelriktat wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 14-04-2005, 20:41
          Länk hit: #14

Medlem

Åsså loggade Solis ut efter lååångt försök att åstadkomma svar sad.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 20:42
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Felix matte @ 14-04-2005, 20:37)
          CITAT (solis @ 14-04-2005, 15:50)

När jag nu varit sjuk länge så har jag fått uppleva så mycket kärlek av mina vänner barn och grannar  wub.gif

och du ska säga att du mött Jesus Kristus! ohmy.gif unsure.gif
          var det inte du som för ett tag sedan berättade hur du varit tidigare och nu tog avstånd från det och ändrade hela ditt synsätt eller har jag helt missförstått dina inlägg!?

Älska din nästa såsom dig själv wub.gif ...Hört talas om det rolleyes.gif
          I nöden prövas vännen...är inte ( ska inte vara) enkelriktat wub.gif

Jag har Jesus Kristus kvar i mitt liv och du mår tro att detta har gjort mitt liv mycket svårare i mångt och mycket.
          Inte försvann mitt gamla jag i hux och flux som jag först trodde att den hade gjort.
          Och min tro prövas dagligen i umgänget med min väninna.Ibland känner jag mig så dålig när jag inte längre orkar lyssna på allt svart.

Jag minns tyvärr inte vad jag har berättat om mig själv, hur jag varit långt tillbaka i tiden sad.gif
          Jag vet bara att alla mina svårigheter har hjälpt mig att bli en bättre människa och jag kan bättre förstå en människa som har det svårt.

Min tro hjälper mig ytterligare att lära mig att älska mig själv och därmed att lära mig älska även min nästa wub.gif

Just nu känner jag bara att jag behöver en ordentligt paus i våran relation.
          Vännen min finns alltid i mina tankar och jag verkligen vill hennes bästa wub.gif

Varför jag gråter är att jag lider att hon mår som hon gör och samtidigt säger att hon INTE behöver nån hjälp, att hon aldrig har ätit några mediciner,hon säger att hon fixar sitt liv alldeles själv!

Till.ex var hon svårt sjuk i influensa och fattade inte att hon behövde gå till docktorn! Vi min dotter och jag tvingade henne att åka ambulans till Vårdcentralen och där sa läkaren att hon hade lunginflammation. Själv sa hon till och med att hon skulle ha dött om inte vi ringt ambulansen eftersom hon inte fattade att hon var så sjuk.

Själv låg jag och mina vuxna barn i samma influensa och jag har inte blivit frisk ännu helt(:

Även fastän at jag har mött Jesus Kristus betyder det inte att jag inte fortfarande är en kännande ganska svag människa med massor av fel och brister men jag älskar mina medmänniskor wub.gif

Och i denna svåra relation lär jag faktiskt massor av just mina egna fel och brister och framför allt lär jag tålamod som jag inte hade tidigare i mitt liv.

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 20:44
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Felix matte @ 14-04-2005, 21:41)
          Åsså loggade Solis ut efter lååångt försök att åstadkomma svar sad.gif

Dotter kom just då och ville låna datorn wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 14-04-2005, 21:00
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (solis @ 14-04-2005, 21:42)
          Vännen min finns alltid i mina tankar och jag verkligen vill hennes bästa wub.gif

Varför jag gråter är att jag lider att hon mår som hon gör och samtidigt säger att hon INTE behöver nån hjälp, att hon aldrig har ätit några mediciner,hon säger att hon fixar sitt liv alldeles själv!

Till.ex var hon svårt sjuk i influensa och fattade inte att hon behövde gå till docktorn! Vi min dotter och jag tvingade henne att åka ambulans till Vårdcentralen och där sa läkaren att hon hade lunginflammation. Själv sa hon till och med att hon skulle ha dött om inte vi ringt ambulansen eftersom hon inte fattade att hon var så sjuk.

Själv låg jag och mina vuxna barn i samma influensa och jag har inte blivit frisk ännu helt(:

Men herrejestanes då! Sååå duktig du har varit! Sjuk i influensa och har trots det orkat med att dissa din "sk. väninna" som är såå jobbig rolleyes.gif unsure.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 14-04-2005, 21:09
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Felix matte @ 14-04-2005, 22:00)
          CITAT (solis @ 14-04-2005, 21:42)

Men herrejestanes då! Sååå duktig du har varit! Sjuk i influensa och har trots det orkat med att dissa din "sk. väninna" som är såå jobbig rolleyes.gif unsure.gif

Hon är så klart inte bara jobbig hela tiden utan vi har även skrattat mycket tillsammans.

Men jag är inte den som ger upp vänskap för att det är jobbigt, bara att jag behöver en paus som sagt var.

Just i svårigheter ser man vem är ens vän.

Kanske är det till och med att jag ser bara lilla pinnen i hennes öga och har ingen aning om den STORA pinnen som sitter i mitt eget öga eller hur det nu var(:

Men Jesus kommer just till oss små svaga människor och hjälper oss att se klart men inte är det lätt inte.

Citera
          Posse
          Inlägg 14-04-2005, 21:12
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (solis @ 14-04-2005, 19:32)

Jag känner mig ganska berörd av den situation du skriver om - din och hennes. Hoppas det inte beror på att jag slarvläst, men jag får inte riktigt grepp om vad "mörkret och de elaka orden" handlar om. unsure.gif

"Elaka ord" kan tolkas som att det möjligen rör sig om förebråelser och anklagelser riktade direkt eller indirekt mot dig själv? Hoppas att du vill förtydliga lite!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 14-04-2005, 21:20
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (solis @ 14-04-2005, 22:09)
          Men Jesus kommer just till oss små svaga människor och hjälper oss att se klart men inte är det lätt inte.

Lycka till i väntan på att han hjälper dig i din trångsynthet och egoism! wacko.gif rolleyes.gif

Du har snabbt lärt dig att ta Gudstron till hjälp och försvar i din egen ilska och frustration. sad.gif

"Just i svårigheter ser man vem är ens vän." säger du
          ohmy.gif wink.gif wacko.gif mad.gif

Wake up and see who you realy are! (förlåt alla ev. felstavningar)

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 18:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon