Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Installerat larm idag från Securitas..., Trodde jag fått den info jag behövde...
          Annie-72
          Inlägg 19-04-2005, 20:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 401
          Medlem nr: 3 343

Ikväll skulle jag mycket pedagogiskt berätta för äldsta bonussonen med ADHD-problematik. Mao försöka få det konkret och tydligt, lagom information. Vad killen som installerat larmet "glömde" informera mig om var att när skal-larmet larmats på (det du gör när du låst in dig för kvällen) så kan du ej gå ner i källaren. Jag glad i hågen tar ner sonen dit. Hör hur det blippar till men vi pratar vidare. Döm om min förvåning när ett ganska öronbedövande larm går igång. Jag fullständigt galopperar upp för trappen och larmar av.. puh... En halv minut senare ringer det från Securitas och ganksa lycklig konstaterar jag att larmet faktiskt fungerar. Tiläggas skall en puls på många hundra slag i minuten... Den sonen kommer nog aldrig glömma att man inte kan gå ner i källaren utan att larma av.. haha laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Annie, zon 3, Hammarö, Värmland.

Citera
          hera
          Inlägg 21-04-2005, 10:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 5 168

jag har nyss oxå installerat larm ,då han körde en provomgång så
          att jag skulle höra hur larmet lät och hur jag skulle larma av.
          Man blir liksom som paralyserad på grund av ljudet att man nästan glömmer hur man ska trycka .
          Så jag förstår dig som måste ha blivit vett skrämd o inte tala om din son,de ringer lätt bra iörorna.
          men då har man iallafalllärt sig hur man inte ska göra rolleyes.gif

--------------------
          jag är en kvinna med många sidor (zon 5)

user posted image

Citera
          farbror B
          Inlägg 21-04-2005, 11:07
          Länk hit: #3

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

Precis "kryssat av" era adresser pålistan över tänkbara hus som är lätta att länsa..

jag skulle också vilja ha ett bra larm, var det dyrt?
          Hos mej behöve sn siren på utsidan, för något vaktbolag hinner inte fram, men grannarna måste väckas i såna fall..

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          rutis
          Inlägg 21-04-2005, 11:44
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

Securitas har ju sitt Aroundio koncept

http://www.aroundio.se/

Men hur spritt det är vet jag inte. Grundpriset hos dem låg runt 3000 kr, då får man en rörelsedekare, styrkontakt till dörren, larmcentral, in och urkopplingsdosa och hur många dekaler man kan tänkas behövas. Moterat på plats då. För varje extra dekare tog de runt 700 kr och kanske 15 kr extra i månadsavgift. Tyckte det var humant. Sen beror det ju på om man vill ha yttre eller inre rond och så hur mycket månadskostnaden blir.

Nej jag säljer inte larm tongue.gif Jag har bara just köpt ett. Och också råkat sätta igång det av misstag... Lite pinsamt var det, för vi var fullt medvetna om hur det fungerade... Men är man trött så är man. Tur är att man inte måste betala för falsklarm. smile.gif

Citera
          hera
          Inlägg 21-04-2005, 19:20
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 5 168

skulle vårat larm gå igång av olika anledningar o vi inte skulle vara hemma
          så skulle de först ringa till oss.är vi bortrest så ringer vaktbolaget till våran grannkompis inärheten så kan han komma på två röd o kolla vad som är fel.
          det är bra

--------------------
          jag är en kvinna med många sidor (zon 5)

user posted image

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 21-04-2005, 20:32
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Glöm bara inte att informera grannar m.m. om ni bor nära varandra i ett bostadsområde. Vad de ska göra eller inte göra.
          Vår granne installerade larm och åkte bort, larmet gick, inget hände, vi fick jaga runt på släktingar m.m. för att få stopp på eländet.
          Det räckte tyvärr bara att en katt gick förbi deras källarfönster så utlöstes larmet.
          Vet inte om det inte var kopplat mot något vaktbolag för det hände ingenting förrän morfadern kom och stängde det, när vi till slut fick tag i honom. Nu har de det inte inkopplat och det är skönt tycker jag eftersom det inte fungerade.
          Man hoppade ju högt varje gång och alla gånger var det något djur som utlöste det.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Dzad
          Inlägg 21-04-2005, 21:24
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 818
          Medlem nr: 4 116

Vi har ett rörelselarm... en slags lampa som blinkar då det "ser någon". Den är placerad efter ytterdörren i hallen så om nån tar sig in i huset och går förbi den så börjar den yla och ringer samtidigt upp en valbar telefonnummer...
          Alltså detta larm är väl kanske bättre då om man är bortrest för en längre tid och inte vill skriva dyra kontrakt med vaktfirmor.
          Dock kan man ju inte göra så mycket annat än bli nervös som fan om larmet ringer en och säger att larmet är på om man på andra sidan jorden! smile.gif
          Dock kan man ju ringa nån granne eller polisen... de flesta inbrottstjuvar lär nog sticka innan nån hinner dit ändå, men då hinner de inte ta så mycket eller nåt alls heller.

--------------------
          Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 21-04-2005, 22:29
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Larm .. låser ni dörrarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Ewa L
          Inlägg 22-04-2005, 06:43
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Det enda typ av larm jag har varit intresserad av är brandlarm utomhus. Var alltid lite nojig när vi hade många djur (3 hundar och 1 katt) inomhus, ensamma några timmar på dagarna.
          Vad skulle hända med dem om det började brinna? sad.gif
          Vem skulle rädda knyttet?

Avtalade med 2 olika grannar, som bägge var pensionärer, att få ut djuren. Dvs jag berättade var jag hade gömt min extranyckel så att de kunde låsa upp och få ut djuren. Jag förväntade mig inte att de skulle gå in i ett brinnande hus.

Tack och lov har aldrig något hänt och nu har jag ju bara kissen kvar.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          kristerh
          Inlägg 22-04-2005, 08:21
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Jag har oxså larm från securitas, med 2 sensorer, en som läser av övervåningen och en som läser av undervåningen, dessutom eftersom jag har katt så är dessa speciella så att de inte reagerar på djur, ytterdörren är oxså larmad, så ni behöver inte "försöka" hemma hos mig biggrin.gif

anledningen till att jag skaffade larm var att när jag var nyinflyttad så var det någon liga som åkte runt och snodde grejjor på dagarna, eftersom området var nytt så har ju folk oftast nya saker wink.gif
          jag blev av med en "big post" (stor brevlåda) och mitt nya parasoll wink.gif
          Utemöblerna var nog för tunga (järn)
          efter att jag skaffade larm har grannar haft "besök" men hos mig har ingen varit sedan dess, dessutom känns det skönt att om det händer något så kommer vaktbolaget o kollar vad som hänt, tejpar fönster mm.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          rutis
          Inlägg 22-04-2005, 08:59
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

CITAT (kerstin z5-6 @ 21-04-2005, 23:29)
          Larm .. låser ni dörrarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Man behöver inte låsa dörren om man har larm laugh.gif

Det går att larma på ändå smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 19:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon