Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Hmm.... du har faktiskt rätt! Nu har jag funderat i flera timmar och kan inte ens komma ihåg när jag sist såg en kroton! De brukade ju alltid finnas i de där kassarna: Köp tre gröna växter för 49 kr eller något - inte ens där är de längre... Jag har ingen kroton hemma heller. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Nej, det kom jag på en morgon när jag vaknade, var finns kroton nu för tiden? *inser hur väck på blomster man är när man vaknar o funderar på växter som det var länge sedan sist man såg* Nej, upprop! Hur många härinne på forumet har en kroton? Eller sett en på någon blomsteraffär! Krotonefterlysning pågår!
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Ullis, du och jag kanske bor i någonsorts "döda zoner" när det gäller kroton. Jag kollade på lilla handelsträdgården där jag köpte en stammad fuchia idag - inte kroton på ett endaste ställe och de har rätt gott om krukväxter i övrigt. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Vi lever i ett krotonlöst land vi. *hör den ensliga musiken sättas på o hur dom torra buskarna viner runt knuten där vi står alldeles ensamma o letar kroton* Nästa ggr jag åker på någon stormarknad, vilket inte finns direkt som strössel här uppe kring Skellefteåtrakten, ska jag hålla utkik efter kroton. Nog ska man väl kunna se ngn om man håller utkik va?
Men jag har inte en vän som har en kroton mig veterligt. Pappa hade en som var i takhöjd när jag var yngre men honom har jag ingen kontakt med så jag vet inte om den finns kvar.
Medlem
Antal inlägg: 401
Medlem nr: 3 343
Jag köper tyvärr krotoner med jämna mellanrum. Tyvärr får jag alltid spinn på dem och därför tycker jag egentligen inte om dem även om de är så söta i affären. Bytte just ut dem i sonens rum till förmån för grön/röd/gula paradisblomster...
Medlem
Antal inlägg: 2 616
Medlem nr: 439
Jag har en kroton, men den blir alltid så torr, och jag vill inte spreja den dagligen. Letade faktiskt efter en ny i dagarna, men kunde inte heller hitta den i handeln. Men den kommer säkert.
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Ett tips jag fick på åttiotalet... Tag en matsked såpa i 2 liter vatten... vattna 1ggr/vecka och se så alla gröna växter lever upp. ... bladen skulle liksom "blänka"
Medlem
Antal inlägg: 143
Medlem nr: 1 539
Jag har faktiskt också en Kroton som hängt med länge. Blommat konstant det sista året men nu börjar den se skabbig ut. Har lite separationsångest så vi får se vad som händer med den. Kanske åker den ut till fömån för en ny likadan men jag håller med, de är svåra att hitta numera.