Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lider du av sömnapné, se hur det gick för Lasse
          netaave
          Inlägg 04-05-2005, 10:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Lasse åman blev hjälpt av sin skena men när den gick sönder......

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6

--------------------

Citera
          farbror B
          Inlägg 04-05-2005, 10:58
          Länk hit: #2

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

Själv har jag aldrig hört mej snarka!
          wink.gif laugh.gif biggrin.gif

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          Christoffer
          Inlägg 04-05-2005, 16:39
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 616
          Medlem nr: 439

He he, apropå inlägget ovan... en gång, inne i en god sömn efter nyårsafton, vaknade jag faktiskt på småtimmarna av att jag snarkade till!
          Rätt lustigt egentligen. En annan gång vaknade jag av att jag drömde så roligt att jag var tvungen att skratta. Dessvärre minns jag inte vad det var som var så himla roligt. Det skulle vara roligt att ha skrivit ner det.

Citera
          yla
          Inlägg 04-05-2005, 17:11
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

jag har också vaknat av att jag skrattat så där jättemycket det va en härlig känsla
          värre e de o väcka sej me snarkningar o de måste vara hemskt att ha sömnapne sad.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Jejja
          Inlägg 04-05-2005, 18:11
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

CITAT (farbror B @ 04-05-2005, 11:58)

Själv har jag aldrig hört mej snarka!
           ;)  :lol:  :D

Jag har vaknat flera gånger av att jag snarkar så högt!
          Förra veckan gjorde jag en snarkutredning och fick veta att jag har också sömnapné! Jag hade ett gäng andningsuppehåll när jag sov, så jag ska få en cpap att ha på natten. Undras just hur i hela friden man ska kunna sova då... huh.gif

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 04-05-2005, 20:51
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Faktiskt så har jag aldrig hört mig snarka tongue.gif och det har jag också talat om för min äkta hälft när han påstår att jag ibland låter som en gammal Ferguson laugh.gif

Men... hälften min... han har apné... iaf så håller han andan i 45 -55 sekunder i stöten... längre än så vågar jag inte vänta utan puttar till han ordentligt eller drar av täcket tongue.gif då drar han en djup suck och somnar om... andas normalt wub.gif

Vaknat av skratt har jag också gjort och det är väl oslagbart... Sååå glad man är hela dagen och det utan att komma på vad man drömde om eller varför man skrattade så glatt. wub.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-05-2005, 21:07
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Jodå , har hört mig snarka, sådär någon enstaka gång sleep.gif ,för inte är det jag som snarkar nätterna igenom rolleyes.gif .

Säger som Felix matte , vågar inte vänta på min gubbes nästa andetag när han " slutat " andas i uppemot en minut ( en väldigt lång minut tycker jag). Ligger där med hjärtat i halsgropen och puttar och puttar.

Ibland har jag undrat om det är skäggets fel rolleyes.gif han kanske andas in så häftigt att det liksom dras med in rolleyes.gif men så långt är det ju inte unsure.gif .

Om man ska vara allvarlig så undrar jag hur man får honom att gå till doktorn. Varför är en del karlar så " rädda " för det?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 04-05-2005, 21:29
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 04-05-2005, 22:07)
          Jodå , har hört mig snarka, sådär någon enstaka gång sleep.gif ,för inte är det jag som snarkar nätterna igenom rolleyes.gif .

Säger som Felix matte , vågar inte vänta på min gubbes nästa andetag när han " slutat " andas i uppemot en minut ( en väldigt lång minut tycker jag). Ligger där med hjärtat i halsgropen och puttar och puttar.

Ibland har jag undrat om det är skäggets fel rolleyes.gif han kanske andas in så häftigt att det liksom dras med in rolleyes.gif men så långt är det ju inte unsure.gif .

Om man ska vara allvarlig så undrar jag hur man får honom att gå till doktorn. Varför är en del karlar så " rädda " för det?

Jag har inte ens försökt få maken till doktorn... för snarkat... det har man gjort sedan urminnes tider tongue.gif eller hur?
          Farligt har det blivit först när man börjat analysera och försöka hitta orsaker och lösningar på "problemet"

Nu menar jag inte att de som har väldigt allvarliga problem som t.ex att somna när och var som helst... ska låta bli att söka hjälp.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-05-2005, 21:38
          Länk hit: #9

Medlem

Men nu är det så illa att han somnar " olämpligt " ibland . Han är ständigt trött och jag är uppriktigt sagt orolig. Han kör bil en del i jobbet och jag vågar inte tänka på vad som kan hända.

Sedan håller jag ( som vanligt?) inte med dig om att det är när man börjar analysera som det blir farligt. Det har nog varit lika "farligt " alltid men man har kanske inte kopplat ihop problemen i vaket tillstånd med snarkningarna.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          pejori
          Inlägg 04-05-2005, 21:40
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

är det bara jag som vaknat av att jag gråter hjärtskärande? blink.gif blink.gif
          har aldrig vaknat av att mina sängkamrater snarkar, snarare tvärt om wacko.gif wacko.gif
          tycker det är mysigt att höra en annans andetag och snark/snörvlingar brevid mej....känner trygghet i det wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 04-05-2005, 21:45
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 04-05-2005, 22:38)
          Men nu är det så illa att han somnar " olämpligt " ibland . Han är ständigt trött och jag är uppriktigt sagt orolig. Han kör bil en del i jobbet och jag vågar inte tänka på vad som kan hända.

Sedan håller jag ( som vanligt?) inte med dig om att det är när man börjar analysera som det blir farligt. Det har nog varit lika "farligt " alltid men man har kanske inte kopplat ihop problemen i vaket tillstånd med snarkningarna.

Förstå mig rätt... jag vill absolut inte påstå att de allvarliga fallen inte funnits och finns... De bör så klart få hjälp så fort som möjligt... har ju i min egen familj en "drabbad" wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 04-05-2005, 21:48
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (pejori @ 04-05-2005, 22:40)
          är det bara jag som vaknat av att jag gråter hjärtskärande? blink.gif blink.gif
          har aldrig vaknat av att mina sängkamrater snarkar, snarare tvärt om wacko.gif wacko.gif
          tycker det är mysigt att höra en annans andetag och snark/snörvlingar brevid mej....känner trygghet i det wub.gif

Faktiskt inte.... men andetag och snörvlingar tycker jag också är mysigt att höra.. man vet ju då att det finns en i ens omedelbara närhet och så klart känner man (jag) trygghet wub.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 04-05-2005, 22:56
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

För många o för långa uppehåll leder till syrebrist, vilket belastar hjärna och hjärt- kärlsystemet -har man det bör man få hjälp
          Tröttheten är bara" ett symptom .
          Enstaka snarknätter är ingen fara smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          yla
          Inlägg 05-05-2005, 07:40
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

jo då nog har även jag vaknat av djupa snyftningar o också livrädd darrande för något hemskt i mardrömmen
          jösses jag drömmer jättemycket o då blir de väl så
          men bästa är att vakna av skrattet rolleyes.gif

snarkande o snusande brevid mej gillar jag det stör mej inte tvärtom tongue.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Ophelia
          Inlägg 05-05-2005, 09:21
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag snarkar aldrig!! Skulle jag snarka så är det inte jag!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 05-05-2005, 11:05
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det där med att det är svårt att få gubben att söka för snrakning och andningsuppehåll håller jag med om.
          Min somnar oftast så fort han sätter sig framför Tv:n, spelar ingen roll om det är ett program han vill se. Likaså om han behöver vänta på någon i bilen, sitter alltid och sover.
          Om det beror på snarkningen vet jag inte men ibland kan det vara fruktansvärt frustrerande med all sovtid. Har tänkt att jag någon gång ska skriva upp hur mycket han sover på ett dygn, kanske det skulle få iväg honom.
          Vid bilkörning har han däremot inga problem att hålla sig vaken. Tur är väl det. Likaså har han inga problem med att vara vaken länge om vi gör något, igår t.ex. gick han upp 04 och jobbade, var inte hemma förrän 18 men ändå var vi och dansade och kom hem 01.30 i natt.
          Idag lär han däremot inte vara så sällskaplig. tongue.gif

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 05-05-2005, 12:14
          Länk hit: #17

Medlem

Man kanske kan släpa dem till doktorn när de sover rolleyes.gif och snarkar som bäst smile.gif ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Frida H
          Inlägg 05-05-2005, 16:48
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 5 357

Jag har apné och snarkar!!!! Det är inte roligt!!!!
          Vanlig snark är inte farligt mer än att man kan få nåt hårt på sig så att man flyttar sig o slutar. Men jag kan konsten att ligga på sidan med stängd mun och få apné. laugh.gif de ni! Man tror att man sovit för det har man ju men man har ju inte fått tillräckligt med syre så man är dötrött o det hjälper ju inte att sova.
          Vad gör man?
          Jo man går till tandläkare o ber att han gör en snarkskena, det kostar, men det var det värt. Jag har haft min i snart 10år nu...inte varje natt...inge mysigt när man är förkyld tex. o ibland hinner jag somna innan jag hinner peta in den. Men blir det för djä....så knuffar han bredvid på mig o muttrar "sätt in skenan"

Citera
          Jejja
          Inlägg 05-05-2005, 19:57
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

CITAT (Frida H @ 05-05-2005, 17:48)
          Men jag kan konsten att ligga på sidan med stängd mun och få apné. laugh.gif de ni!

Här har du en till som kan det konststycket...

Fast jag kan inte ha någon snarkskena, för jag har tandställning, så det skulle inte funka just nu... Istället får jag en cpap. Det kanske blir skena när jag är klar med tandställningen istället, om det fortfarande behövs då...

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          lillalind
          Inlägg 05-05-2005, 20:07
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 5 684

CITAT (Christoffer @ 04-05-2005, 17:39)
          He he, apropå inlägget ovan... en gång, inne i en god sömn efter nyårsafton, vaknade jag faktiskt på småtimmarna av att jag snarkade till!
          Rätt lustigt egentligen. En annan gång vaknade jag av att jag drömde så roligt att jag var tvungen att skratta. Dessvärre minns jag inte vad det var som var så himla roligt. Det skulle vara roligt att ha skrivit ner det.

Sånt är så typiskt. Drömmer alltid en himla massa och pratar tydligen på en hel del också säger de som sovit i samma rum... Hade varit praktiskt om det gått att spela in drömmar på något sätt, skulle varit rätt intresasant. Fast man hade kanske blivit rädd för sig själv, man brukar ju kunna få ihop en del konstigt.. huh.gif ohmy.gif tongue.gif

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 23:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon