Medlem
Antal inlägg: 1 749
Medlem nr: 5 033
Just det; vad är lyckan för er just idag!?!
Själv är jag idag lycklig över: solsken fågelsång lyckliga hundar humlor telefon samtal brevskrivning min dotter som var på besök myrstacken skatorna på gården att jag är mätt och belåten datorn och F R A M F Ö R A L L T :JAG LEVER FÖR FULLA MUGGAR
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
jag har planterat ut jordgubbarna och melonerna på friland[mot ladugårdsgavel] jag fick börja från grunden och luckra upp jorden och gödsla med brunnen hästgödsel. så nu har man i stället fått ont i ryggen.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
Antal inlägg: 1 749
Medlem nr: 5 033
CITAT (TeliaNet @ 05-05-2005, 18:10)
jag har planterat ut jordgubbarna och melonerna på friland[mot ladugårdsgavel] jag fick börja från grunden och luckra upp jorden och gödsla med brunnen hästgödsel. så nu har man i stället fått ont i ryggen.
Medlem
Antal inlägg: 393
Medlem nr: 5 158
sorgkantade naglar, doften av jord, vinden i håret, blöta fötter, hundens lycka som den visar genom att åma hela kroppen, tösens lilla fölunge, sonens ord i natten, en bra stunds arbete....osv.
Medlem
Antal inlägg: 177
Medlem nr: 5 459
Idag blev jag oerhört lycklig när jag såg min 4-åriga dotters blonda hårrufs sticka upp bakom en stor tuva vitsippor där hon fascinerat följde en snäckas ("Snigel, mamma!!") framfart bland löven. Vilken lycka att vi fick möjlighet att flytta från en lägenhet mitt bland asfalten i centrala Jönköping till vitsippetuvorna utanför radhuset i Alingsås!
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
För att jag (vi) tillbringat några timmar hos syrran... make och dotter har putsat och donat med hennes rullstol... lagat småfel och fixat en del annat. Att se syrrans glädje... gör min dag extra lycklig.
spelar ingen roll att det forfarande snöar... sommaren kommer också i år... den har aldrig hoppat över
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Just idag är jag lycklig för att jag har varit på vår handelsträdgård och fått tag på den kanadensiska rosen Louise Bugnet. Köpte en till ros, 'Betty Bland' , gissa varför jag köpte den...?! Men lyckligast är jag idag för att de även sålde den vackraste krukväxt jag vet just nu; Blåvinge .
Vad gör det att regnet har öst ner hela dan, jag har ju fått tag på de tre växter som stod överst på min önskelista!