CITAT (Hannele @ 13-06-2005, 11:48)
amaira, jag tänkte anmäla mej, men jag kommer aldrig att bli "uttagen" till ditt forum.

Det är klart att du skulle bli!
Är forumet mitt så är det JAG som betämmer

*ljuva tanke

*
Fullständigt ärligt, så vet jag INGEN som jag skulle utesluta! I alla fall ingen från detta forum!! *pronto*
Stor varm kram till
ALLA som svarat i min tråd. *pronto igen*
För det första, jag har inte tid även om tanken lockar.
För det andra, jag har inte ORKEN, även om tanken lockar. Jag skulle inte klara av projektet. Skulle inte kunna hålla mig lugn, inte vara saklig, och inte klara av att "tänka efter före". Det skulle gå ett tag ...
Jag är inte rätt person att vara administratör i ett forum, än mindre ett som det blåser i.
Visserligen skulle det vara oerhört stimulerande - och jag behöver stora doser stimulans!! Men efter varje "stimulans-mättnad" går jag och lägger mig och sover i en vecka, totalt utmattad. Och får jag inte dra mig tillbaka då, så blir jag arg och sur.
Då skulle ni inte vilja vara i mitt forum

och inte jag heller)
Vad gäller att läsa eller låta bli... "På eget ansvar" ...
Jag menar bara, att ... ja hur säger jag ... Kan ANDRA lastas för att JAG inte klarar att hantera något?
Med "eget ansvar" tänker jag själv såhär:
Det finns många saker som dyker upp här i livet. En hel del av dem klarar jag inte av att hantera.
Då kan jag antingen bli arg på NÅGON ANNAN som (bara med sitt sätt att vara eller genom att leva
sitt liv) råkar korsa min egen livsväg.
För det är ju DEN människan som väcker upp min egen oförmåga, och tvingar mig att konfronteras den.
Den andra får ta skulden, den andra får bära ansvaret för det.
Eller så kan jag "ta mitt eget ansvar", se det i ögonen precis som det är:
"Det här är något som jag inte klarar att hantera på något vis".
Analys? Nu igen. Jaa.
I mina ögon KRÄVER livet ett visst mått av analyserande, för att man
1. Ska lära känna sig själv.
2. Inte ska lägga över sina egna "grejer" på andra.
3. ska kunna lösa problem på ett vettigt vis.
Jag tror inte att man blir en lyckligare människa för att man undviker, avskyr eller flyr analyserna.
Jag tror, att man blir en grinigare människa. En människa som finner väldigt mycket att klaga på hos andra.
Men valet är ju ens eget, och det finns ALLTID orsaker till de val man gör.
Själv KAN jag faktiskt hoppa över trådar om jag inte upplever som intressanta. Eller hoppa över trådar när jag "fått nog" av dem.
Det gjorde jag igår

. Jag till och med hoppade över denna min egen tråd, för den (och en del andra) stod mig fullkomligt upp i halsen.
Det är ju ingen
annans fel.
Om det ens är något "fel" över huvud taget.