CITAT (Margareta Hansson @ 07-07-2005, 17:49)
Hur ofta vattnar du? Vad för slags jord? Soligt? Om den står soligt, låt den stå skuggigt tills den repar sig/rotar sig. Mina står så gott som helt torrt på en sten där det ligger minimalt med gammal jord, och de växer bra och 5 blommor är på gång. De är gamla, har tagit dem på stengärdet i min mors föräldrahem, där hade de samma förhållanden. Så vattna mycket sparsamt är mitt förslag.
[QUOTE]
hej
Tack för svar och hjälp.
Jag har vanlig krukväxtjord antagligen, de står i sol fram till två - tiden ungefär. (Men nu skall jag ställa dem i skuggan.) Vattna - ja, jag vattnar mindre än alla andra växter jag har, ungefär hälften så lite, mkt grov överslaget. Jag vet faktiskt inte om de dör av torka eller dränks. Jag har i alla fall bestämt mig för att låta jorden torka upp helt tills nästa gång jag vattnar. Dessa är de enda suckulenter jag har och jag visste att jag kanske tog mig vatten över huvudet när jag skaffade dem för jag har haft död på väldigt många kaktusar och har slutat odla sådana - andra blommor har jag inga problem med.
Är det så att de har djupare rötter än vad jag trodde och tycker att det är för grunt (12 cm)?