Det finns många olika växter som anses väldigt lättskötta. Jag har ingen aning om vad för slags växter du tänkt dig, men om jag får tipsa om lättskötta växter så blir det nog:
---
Tradescantia - Vandrande jude (väldigt lättskött och snabbväxande, finns i olika färger och bladstorlekar, tål att stå både ljust och mörkt. Kort sagt mycket svårdödad.)
Chlorophytum comosum - Ampellilja (en mycket vanlig och lättskött växt. Tål det mesta.)
Kalanchoë daigremontianum - Livsblad (mycket söt växt som förökar sig med små miniplantor längs bladen. Lättskött!)
Sedum morganianum - Apsvans (vill stå riktigt ljust, söder/väster är bra. Lättskött)
Senecio macroglossus - Vaxranka (ganska snabbväxande klängväxt, söt, lättskött och finns i lite olika färger)
Senecio rowleyanus - Ärtor på tråd (okräsen succulent växt som tål mycket)
Spathiphyllum wallisii - Fredskalla (kan stå riktigt mörkt, men då blommar den inte, men den kan lika gärna innehas för bladens skull. Tål både att övervattnas och att torka ut lite mer än de flesta, dock ska man väl inte pina den mer än nödvändigt)
---
Dessa är bara några förslag, det finns såklart många fler!
Om du vill se hur någon av ovanstående ser ut så finns de alla med på bild på min hemsida:
www.midvatten.se/vaxter