Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bög hat, korkade homofober
          shiva
          Inlägg 04-08-2005, 02:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

Nu är det homovecka i storstan! Massor av bögar och flator överallt. Stockholm får verkligen en "ny" profi en vecka om året. I "min" verksammhet är dom flesta bögar, och flera av mina bästa vänner är bögar, jag har inga problem med det. Men vad jag inte förstår är hatet från vissa grupper. : Bögar är ofta snygga, trevliga och har bra smak! Alltså är det för oss killar bra att Dom inte konkurerar med oss "vanliga" killar! Skinnskallar och dom flesta araber hatar bögar, sammtidigt som inga tjejer vill ha dom! Dom borde tycka att konkuransen blir mindre om fler blir bögar. Alltså; bögar är bra, fler kvinnor och större chans för "straigta"!!! tongue.gif
          Magnus. rolleyes.gif rolleyes.gif

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 04-08-2005, 06:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

HAHA jag måste vara trött, läste "bög hatt" och tänkte "o vad intressant, har någon uppfunnit en hatt för bögar(wh00t?)".

Det är väl alla former av "avvikelse" de inte gillar, tanken på det okända.

Men då måste jag få berätta att jag som hetrotjej drömde iförrgårnatt att jag var homosexuell man, rakt i en sk böghög=)bara någon flyktig dröm men ändå laugh.gif
          lite underligt,men det var säkert något jag hade sett på tv wub.gif

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          kristerh
          Inlägg 04-08-2005, 08:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Kul med lite action i stan, de är välkommna, jag tycker det är tragiskt med dessa skinnskallar, de måste ha blivit lagerskadade nånstans i tillverkningsprocessen wink.gif biggrin.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          farbror B
          Inlägg 04-08-2005, 08:57
          Länk hit: #4

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

Jag hyser ingen homofobi och kan inte försvara några angrepp mot deom, men kan nån svara på detta:

*Varför ska sexuella minoriteter genomföra temaveckor och marscher och sånt? Vad är egentligen poängen?

*Om man visar upp transor i sambatåg, gör det att vi "straighta" accepterar dom som mer normala?

*Vilka ska få ha festivaler då? Bögar å flator e okej. Transor, bisexuella..
          Vilka sen?

*Finns det inte otrooooligt många andra grupper som behöver få komma fram och synas? Handikappade,mörkhyade, adoptivbarn, brottsoffer, nysvenskar, cancersjuka, ensamstående mammor....

.. som mycket bättre behöver vår uppmärksamhet!

Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??
          Om jag startar en straightfestival, kommer jag antagligen att buntas ihop med skinnskallarna vi pratade om.

Fram för teman om grupper som är störrel, inte bara sexminoriteter!!

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          GoSatta
          Inlägg 04-08-2005, 09:06
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

det handlar inte att framstå som normal utan att visa att det finns "anorlunda" människor i vårt samhälle.

"
          *Vilka ska få ha festivaler då?" alla får väl ha festivaler? Det drivs helt privat och de får väl alla göra?

"Handikappade,mörkhyade, adoptivbarn, brottsoffer, nysvenskar, cancersjuka, ensamstående mammor...." Ja då kan dom också starta föreningar / företag som engagerar sig i det och gör en egen festival om dom nu vill ha det.

"Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??"
          Ja varför skulle det INTE vara okey?

--------------------

Citera
          Fialotta
          Inlägg 04-08-2005, 09:10
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (shiva @ 04-08-2005, 03:34)
          Nu är det homovecka i storstan! Massor av bögar och flator överallt. Stockholm får verkligen en "ny" profi en vecka om året. I "min" verksammhet är dom flesta bögar, och flera av mina bästa vänner är bögar, jag har inga problem med det. Men vad jag inte förstår är hatet från vissa grupper. : Bögar är ofta snygga, trevliga och har bra smak! Alltså är det för oss killar bra att Dom inte konkurerar med oss "vanliga" killar! Skinnskallar och dom flesta araber hatar bögar, sammtidigt som inga tjejer vill ha dom! Dom borde tycka att konkuransen blir mindre om fler blir bögar. Alltså; bögar är bra, fler kvinnor och större chans för "straigta"!!! tongue.gif
          Magnus. rolleyes.gif rolleyes.gif

Håller med dig här...jag arbetar oxå med snygga bögar...trevliga o roliga....nu kanske inte alla är så...men det är ju inte vi andra heller ibland
          smile.gif
          Vi har kul ihop som sjutton smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          birgitek
          Inlägg 04-08-2005, 09:21
          Länk hit: #7

Gäster

Nu tror jag inte bögar är snyggare o trevligare än andra, det finns nog både och, precis som i alla andra grupper.
          Fast snyggingarna Magnus Carlsson, Richard Wolf och Peter Jöback är väl homosexuella.

Allvarligt talat kan jag inte förstå att någon blir störd av någon annans sexuella läggning, så länge allt är frivilligt mellan vuxna människor.
          Birgit Ek

Citera
          Hannele
          Inlägg 04-08-2005, 09:29
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (birgitek @ 04-08-2005, 10:21)
          Nu tror jag inte bögar är snyggare o trevligare än andra

Dom sköter om sej själva och sin kropp bättre.
          Enligt undersökninger har de ofta högre utbildning och tjänar mer
          och har mer att spendera eftersom de ofta har ingen försörjningsbörda.

Men något jag inte förstår, att någons sexuell läggning skulle var intressant,
          eller hinder för att skaffa barn, till exempelvis.
          Vi har inte sex inför våra barn, det har ju inte homosexuella heller.

Nej, allt det där hatet är ens egen osäkerhet och okunskap.
          Det är ju ofta unga pojkar som hatar mest, innan de hittat sin egen sexuella roll.
          Flickor har mer tolerans för avvikelser, säger alla undersökningar.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          kristerh
          Inlägg 04-08-2005, 10:01
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Hannele @ 04-08-2005, 10:29)
          Nej, allt det där hatet är ens egen osäkerhet och okunskap.
          Det är ju ofta unga pojkar som hatar mest, innan de hittat sin egen sexuella roll.
          Flickor har mer tolerans för avvikelser, säger alla undersökningar.

Helt rätt Hannele,
          det är nog där skon klämmer wink.gif folk vet för lite och är rädda för det okända.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Gillan
          Inlägg 04-08-2005, 11:12
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag förstår faktiskt inte vad som är intressant med vilken sexuell läggning folk har.
          Iinte heller vilken religion du tillhör eller vilken hudfärg du har osv.

Vad som intresserar mig är vem du är och hur du beter dig som människa : rolleyes.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          pejori
          Inlägg 04-08-2005, 11:41
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

mycket av våldet mot bögar och flator bottnar i rädsla och okunskap smile.gif
          jag tor att syftet med festivalen är att "visa att man finns" för alla som inte vågat "komma ut" och att visa att man inte är ensam rolleyes.gif
          sedan är det ju så att det som syns mycket och ofta blir till slut något som folk rycker på axlarna åt, istället för att bli skrämda. unsure.gif
          när du ser något tillräkligt ofta, blir det normalt wub.gif

med det tycker jag inte att homo, bi och transexuella är onormala wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Castea
          Inlägg 04-08-2005, 12:03
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

CITAT (GoSatta @ 04-08-2005, 10:06)
          *Vilka ska få ha festivaler då?" alla får väl ha festivaler? Det drivs helt privat och de får väl alla göra?

"Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??"
          Ja varför skulle det INTE vara okey?

Exakt! Det är väl bara att haka på de fester och festivaler man är intresserad av, eller anordna något själv om man vill, oavsett vem man råkar vara på denna planet. Man får se till att ha kul i det liv man givits, och inte bara vara bitter och avundsjuk på andras livsglädje.

Har ni förresten tänkt på vad korkade frågor som ställs till homosexuella ibland?

"När kom du på att du var homosexuell?"

Man frågar ju knappast en straight person samma fråga: "När kom du på att du var heterosexuell?"

Citera
          netaave
          Inlägg 04-08-2005, 12:10
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Jag såg ett så härligt tv-program i går kväll om två homosexuella killar som deltog i en danstävling.
          Jag som varit på en hel del sådana i mitt liv kände igen både känsla, stämning och "allt omkring" det var ingen skillnad alls, härligt att se.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 04-08-2005, 12:11
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Castea @ 04-08-2005, 13:03)
          Har ni förresten tänkt på vad korkade frågor som ställs till homosexuella ibland?

Man frågar ju knappast en straight person samma fråga: "När kom du på att du var heterosexuell?"

SÅ SANT. smile.gif
          festivaler är kul...fram för fler festivaler.
          dom är roliga att gå på , så det kan aldrig bli för många biggrin.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Svante, zon 1
          Inlägg 04-08-2005, 12:24
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

CITAT (Castea @ 04-08-2005, 13:03)

Är det så korkat? Vi lever ju trots allt i ett samhälle där de flesta utgår från att andra människor är heterosexuella. En hel del homosexuella beskriver ju också sin pubertet som en förvirrande period där det tillslut kändes som att en pusselbit föll på plats när de insåg att de var homosexuella. Då är det väl inte så konstigt att man frågar om den upplevelsen?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-08-2005, 15:44
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag vågar väl inte skriva allt jag anser för då får jag säkert stämpeln homofob på mig, en klyscha jag för övrigt inte förstår innebörden av. Men angående festivalen så sjunker min förståelse långt under 0-värdet när jag ser karlar(?) stå och fjanta sig iklädda kalsonger tillsammans med diverse andra halvnakna och utspökade individer. Är det ett gäng exhibonister som vill skrika ut att dom klarat av ett bakvänt mandomsprov, att visa att dom INTE är män?

Undrar förresten om SPK och FFIB är välkomna på festivalen? Dom är ju också förföljda pga sin sexuella läggning. Ja, Svenska PedofilKlubben och Föreningen För Incestens Bevarande.

Fast det är klart att media måste bevaka festivalen, det är ju en förtryckt minoritet som flippar ut och så går den ju i STOCKHOLM! Undrar om en heterofestival i Göteborg med 100.000 besökare ens skulle nämnas i TV?

Den obekväma Rudan slår till igen. Jag hukar mig bakom skärmen och inväntar tittarstormen. tongue.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Hannele
          Inlägg 04-08-2005, 15:50
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2005, 16:44)
          Är det ett gäng exhibonister

Undrar om en heterofestival i Göteborg med 100.000 besökare ens skulle nämnas i TV?
          Det är väl kul att det finns exhibonister? rolleyes.gif

Att liknande karneval utanför huvudstaden inte skulle uppmärksammas, är helt säkert.
          Vem såg någon sändning av HammarkulleKarnevalen, 30 år nästa år?

Hammarkulle i Göteborg.
          Hur många stockholmare känner till det?

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-08-2005, 15:52
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag tillhör den där kategorin som faktiskt inte bryr mig om homosexuelitet. Anser att det viktigaste är att kunna känna kärlek.

Sedan så tycker jag nog att frågan gällande SPK och FFIB är lite knepig. Varför dra in barn i vuxna människors sexualitet?? Vad har egentligen dessa grupper med homosexuella att göra?

Citera
          Smekajsa
          Inlägg 04-08-2005, 15:53
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 727
          Medlem nr: 3 230

Så sant som det är sagt Gossen Ruda !!!!

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-08-2005, 16:04
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (farbror B @ 04-08-2005, 09:57)

Jag hyser ingen homofobi och kan inte försvara några angrepp mot deom, men kan nån svara på detta:

*Varför ska sexuella minoriteter genomföra temaveckor och marscher och sånt? Vad är egentligen poängen?

*Om man visar upp transor i sambatåg, gör det att vi "straighta" accepterar dom som mer normala?

*Vilka ska få ha festivaler då? Bögar å flator e okej. Transor, bisexuella..
          Vilka sen?

*Finns det inte otrooooligt många andra grupper som behöver få komma fram och synas? Handikappade,mörkhyade, adoptivbarn, brottsoffer, nysvenskar, cancersjuka, ensamstående mammor....

.. som mycket bättre behöver vår uppmärksamhet!

Varför ska det vara okej med en gayfestival överhuvudtaget??
          Om jag startar en straightfestival, kommer jag antagligen att buntas ihop med skinnskallarna vi pratade om.

Fram för teman om grupper som är störrel, inte bara sexminoriteter!!

Vad hindrar dem då?????

Det är väl inget som hindrar att du inte startar en festival.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 11:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon