Medlem
Antal inlägg: 430
Medlem nr: 4 152
Hej på er alla som behöver en värmefläkt till växthuset som är godkänd för att använda iväxthuset Klass IP44!
Överskotsbolaget säljer en nu .... 450.- 1 fas 2000WAT . ( Vanlig jordad kontakt som vi brukr använda)
Det finns billigare men dessa är inte godkända att använda i växthusmiljö ...
JÅJ
--------------------
Redan nästa år skall jag odla allt som inte fik plats i år Sen skall jag också göra om tomten. Är något färdigt så är det en möjlighet att förändra. Det svåraste är att motstå möjligheten till possetivt arbet i trädgården!
Medlem
CITAT (Hamilton @ 01-10-2005, 20:18)
Är det någon som vet om det finns kvar i deras sortiment?
Hej Idag såg jag en liknande pris 395:-
JÅJ
--------------------
Redan nästa år skall jag odla allt som inte fik plats i år Sen skall jag också göra om tomten. Är något färdigt så är det en möjlighet att förändra. Det svåraste är att motstå möjligheten till possetivt arbet i trädgården!
Medlem
Överskots Bolaget.
JÅJ
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Nu har jag varit på ÖB o köpt byggfläkten som jåj rekommenderade, men som jag förstår (efter att testa) så går den kontinuerligt. Har då kopplat den till en timer, men med vilka intervaller tycker ni att det är lämpligt? Vill ju hellst inte att elräkningen skall "flyga i taket" eller drar den inte så mycket ström? Hur har ni gjort?
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 40
Medlem nr: 2 698
Jag tycker att continu ventilation är bäst... Fläkten drar inte så mycket mellan 15,för en liten fläkt och 60 watt för en sor fläkt. Fläkten måste mäta temp 5 till 10 cm över plantorna,det betyder att du kan inte sätta fläkten på golvet när du har odlingsborden.