Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu har de åkt!, Jag är ensam ända till måndag
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 11:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 07-10-2005, 12:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

*Kram*
          Slappna av och ha det skönt. För det ÄR skönt att vara barnfri ibland. Hon kommer ju tillbaka och då blir glädjen desto större! smile.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 07-10-2005, 12:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

... Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! Ja du konstigt nog så går det ändå smile.gif Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif Någon gång måste bli den första smile.gif Jag minns när jag "skickade" i väg min då 4 åriga dotter ensam på bussen till mor-mor för första gången sad.gif Usch vad det kändes och jag satte mig på bron och grät

Men nu ska du passa på att "skämmabort dig själv" Gör något roligt som du kanske inte annars kan göra. Och laga till något riktigt gott (o gärna "onyttigt")

HOPPAS ATT DU FÅR EN RIKTIGT SKÖN HELG!
          efter de har ringt o sagt att de kommit fram välbehållna

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Rossi
          Inlägg 07-10-2005, 12:20
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Hoppas att du får det skönt!

Saknar du inte mannen också?! smile.gif

Vi har ju inga barn men jag saknar min man väldigt mycket när han är borta över natten.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 12:54
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Rossi @ 07-10-2005, 13:20)
          Hoppas att du får det skönt!

Saknar du inte mannen också?! smile.gif

Vi har ju inga barn men jag saknar min man väldigt mycket när han är borta över natten.

Jag är så van vid att han är borta så det känns inte på samma sätt. den senaste tiden t.ex. har sett ut så här: fredag-söndag konfirmandläger. Hemma måndag. Tisdag-torsdag konferens med hela Luleå Stift. Hem och äta middag på torsdag och sen direkt iväg och ha Kyrkans Unga fram till 22.00. Så på en vecka har jag sett honom en dag och några timmar.

När vi var nygifta och han skulle fara bort var det jättejobbigt för då var jag inte van.

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 13:02
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Hamilton @ 07-10-2005, 13:08)
          ...Men nu ska du passa på att "skämmabort dig själv" Gör något roligt som du kanske inte annars kan göra. Och laga till något riktigt gott (o gärna "onyttigt")

Japp, det ska jag göra! Ikväll ska jag laga till pepparrotssoppan som Boxer gett recept på i recepttråden här på Odla och till det en glutenfri vitlöksbaguett. Imorgon blir det kåldolmar, som ingen annan i familjen gillar. Sen ska jag dricka vin och måla...får se om det resulterar i några psykedeliska bilder som jag kan bli världskänd för! laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif

Citera
          wolkenkrabber
          Inlägg 07-10-2005, 13:17
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 199
          Medlem nr: 3 388

Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

--------------------
          -=Har inte alla flingorna i stallet=-

Grönasidan, Ett trädgårdsfourm för alla

Citera
          Hannele
          Inlägg 07-10-2005, 13:28
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 12:49)
          Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif

Hur roligt tror du, att dottern tycker om du säger, att du har haft tråkigt under tiden?
          Man får inte bli kvarnsten för sina barn, bara en tillgång.
          Ta vara på tiden!

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Betty
          Inlägg 07-10-2005, 13:32
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (wolkenkrabber @ 07-10-2005, 14:17)
          Bah, ta nu och njut, kleta in dig i lera och lägg gurkor på ögonen, morötter i öronen, som slappna av!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Du är ju bara sååå härlig W!!!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 13:35
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Hannele @ 07-10-2005, 14:28)
          Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  :(

Hur roligt tror du, att dottern tycker om du säger, att du har haft tråkigt under tiden?
          Man får inte bli kvarnsten för sina barn, bara en tillgång.
          Ta vara på tiden!

Det säger jag inte till henne förstås! Hon har ingen tanke på att jag kommer att ha tråkigt och det kommer jag förmodligen inte ha heller. Jag är inte en person som har tråkigt, någonsin. Jag frågade vad hon tyckte jag skulle göra medan de var borta och hon tyckte att jag skulle se på TV.....vuxenprogram och så tyckte hon att jag skulle träna! smile.gif

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 07-10-2005, 13:45
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Morötter i öronen.... det var nytt.... biggrin.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Gillan
          Inlägg 07-10-2005, 14:51
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Hamilton @ 07-10-2005, 13:08)
          ... Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! Ja du konstigt nog så går det ändå smile.gif Är bara inte van att vara utan henne...*snyft* sad.gif Någon gång måste bli den första smile.gif Jag minns när jag "skickade" i väg min då 4 åriga dotter ensam på bussen till mor-mor för första gången sad.gif Usch vad det kändes och jag satte mig på bron och grät

Men nu ska du passa på att "skämmabort dig själv" Gör något roligt som du kanske inte annars kan göra. Och laga till något riktigt gott (o gärna "onyttigt")

HOPPAS ATT DU FÅR EN RIKTIGT SKÖN HELG!
          efter de har ringt o sagt att de kommit fram välbehållna

Ja, helsike Hamilton, du är då bara för härlig wub.gif
          Och jag kan bara instämma/Evgeni

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-10-2005, 15:23
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

...och så tar du förstås ett foto på hela härligheten och visar oss ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Ha det så skönt biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 16:45
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 07-10-2005, 16:23)

...och så tar du förstås ett foto på hela härligheten och visar oss ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

hihi...det låter lite väl kinky kanske! Men jag fick en bra idé till en tavla! laugh.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-10-2005, 16:54
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 17:45)

hihi...det låter lite väl kinky kanske! Men jag fick en bra idé till en tavla! laugh.gif

Det blir väl något picassoaktigt då, eller? biggrin.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 17:49
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 07-10-2005, 17:54)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2005, 17:45)

Det blir väl något picassoaktigt då, eller? biggrin.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Ja det är så jag ser det framför mig också! biggrin.gif Eller Dalí-inspirerat kanske, jag gillar honom ännu bättre. rolleyes.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-10-2005, 19:11
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  :(

Får mig att minnas när våra två yngsta var 1 och 2,5 år... maken ville att jag skulle ta en veckas semester (jag var hemmamamma)... ta flyget ner till syrra som ville att jag skulle komma.
          Jag funderade och funderade och kom (trots påtryckningar) på att jag inte kunde åka bort och lämna småtjejerna.

Några år senare när vi kom att prata om just den tiden...förstod jag att jag avstått semesterresan enbart av egoistiska skäl mad.gif Jag trodde helt enkelt att jag var den enda som klarade av att ha hand om mat och skötsel av två svårt allergiska, astmatiska barn.
          Sanningen var... pappan var minst lika kunnig... Skäms när jag minns... då var jag en riktig hönsmamma tongue.gif wub.gif

Visst ja... Magdis... passa på att njuta av tystnad och ensamhet. wub.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 07-10-2005, 19:53
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  :(

det där känner jag igen smile.gif smile.gif smile.gif
          hade skilt mig, och fadern skulle ta med barnen på semester. wub.gif wub.gif
          fem veckor i USA och när jag med ett glatt leende vinkade av ungarna vid bussen på våran bussterminal här i GBG trodde jag att hjärtat skulle slitas ur kroppen på mej sad.gif sad.gif
          men efter någon dag, kunde jag uppskatta ledigheten, så jag gick på stan utan att tänka på middag. sleep.gif
          bet lite på naglarna men det visar man inte till barnen ju, även om man blir hispig smile.gif
          i vintras var dotter i indien under tsunamin...naglarna rök....i våras var hon på kos och krockade med en lastbil....det fick jag reda på på landvetter när jag hämtade henne blink.gif
          på onsdag reser hon till kina på två veckor...nu äter jag naglar igen wink.gif wink.gif
          med ett glatt leende..."ha det så trevligt i kina" laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-10-2005, 20:19
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (pejori @ 07-10-2005, 20:53)
          i vintras var dotter i indien under tsunamin...naglarna rök....i våras var hon på kos och krockade med en lastbil....det fick jag reda på på landvetter när jag hämtade henne blink.gif
          på onsdag reser hon till kina på två veckor...nu äter jag naglar igen wink.gif wink.gif
          med ett glatt leende..."ha det så trevligt i kina" laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jesses vad hon reser mycket ohmy.gif smile.gif

Vart i Kina ska hon till?

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2005, 20:29
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Felix matte @ 07-10-2005, 20:11)
          Just nu känns det bara jättekonstigt och tomt. Har lust att grina....hur ska jag kunna vara utan mitt älskade barn i flera dagar?! När de ringer om att de kommit fram kanske jag kan slappna av lite mer. Jag blir lite nojjig att de är ute på vägarna utan mig men när de kommit fram till stugan vet jag ju att de kommer att ha jätteroligt. Är bara inte van att vara utan henne...*snyft*  sad.gif

Får mig att minnas när våra två yngsta var 1 och 2,5 år... maken ville att jag skulle ta en veckas semester (jag var hemmamamma)... ta flyget ner till syrra som ville att jag skulle komma.
          Jag funderade och funderade och kom (trots påtryckningar) på att jag inte kunde åka bort och lämna småtjejerna.

Några år senare när vi kom att prata om just den tiden...förstod jag att jag avstått semesterresan enbart av egoistiska skäl mad.gif Jag trodde helt enkelt att jag var den enda som klarade av att ha hand om mat och skötsel av två svårt allergiska, astmatiska barn.
          Sanningen var... pappan var minst lika kunnig... Skäms när jag minns... då var jag en riktig hönsmamma tongue.gif wub.gif

Visst ja... Magdis... passa på att njuta av tystnad och ensamhet. wub.gif

ååå....jag känner igen det där med att tro att man är ensam om att kunna ta hand om barnet! Men i vårt fall har det tyvärr inte varit någon villfarelse. I och med att maken är borta så mycket så har tösen tytt sig så oerhört mycket till mig. Maken hade aldrig nattat henne en enda gång innan hon fyllde 3 år. Den natten jag låg på operation hade hon skrikit och gråtit hela natten efter mamma. Nu känner jag absolut ingen oro att hon åker iväg med pappa förutom att jag är rädd för bilresan. Jag vet att hon har det bra med honom.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 15:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon