Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > På tal om vikten, jag har gått ner i vikten!
          silos
          Inlägg 24-10-2005, 21:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Idag var jag till Strömsholm Djursjukhus med dottern och hennes vovve Simba och Simba vägdes då och klart är att jag ville väga mig själv då biggrin.gif Och till min stora förvåning och glädje så hade jag gått ner 4 kilo ohmy.gif Jag har för mig att när jag senast vägde mig för nån månad sen så vägde jag över 96 kilo och började med att ändra min kost och slutade att använda socker och äter godis endast en gång i veckan och inga kakor och inga stora portioner mat heller och vikten går neråt smile.gif
          Jag har "syndat i det senaste dagarna ett par gånger med goda kakor och glass och även godis men NU är det SLUT med sådana fasoner när jag såg att jag hade tappat några kilon!!!

Nåt som jag inte gillar är att rumpan min har minskat och det tycker jag inte om biggrin.gif

Citera
          Irene_L
          Inlägg 24-10-2005, 21:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Grattis till viktminskningen och lycka till!!!
          Men tänk på att unna dig något gott ibland, bara det inte blir för ofta. rolleyes.gif
          mvh
          Irene

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          silos
          Inlägg 24-10-2005, 21:26
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Simbas korsband i vänster knä hade gått av och tors den 20.10 opererades han. De var tvungna att skicka hem Simba samma dag eftersom han var fruktansvärt stressad efter operationen så de kunde inte ha honom kvar de 3-4 dygn som var meningen.
          Idag var vi alltså på återbesök och den snälle lugna veterinären sa att allt var bara bra med Simba;men Simba gillade inte alls att vara där fastän han var riktigt duktig ändå. smile.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-10-2005, 21:27
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Så bra! om du ville minska vikten wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-10-2005, 21:32
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (silos @ 24-10-2005, 22:26)
          Simbas korsband i vänster knä hade gått av och tors den 20.10 opererades han. De var tvungna att skicka hem Simba samma dag eftersom han var fruktansvärt stressad efter operationen så de kunde inte ha honom kvar de 3-4 dygn som var meningen.
          Idag var vi alltså på återbesök och den snälle lugna veterinären sa att allt var bara bra med Simba;men Simba gillade inte alls att vara där fastän han var riktigt duktig ändå. smile.gif

Så skönt att allt gick bra wub.gif

Vet du... jag tror nog att våra fyrbenta minns sina besök hos vet... Felix darrar som ett asplöv så fort han kommer innanför dörren... han varken hör eller ser nåt tongue.gif wub.gif vi har också en jättefin, duktig vet.. hon är verkligen en klippa när man är orolig och rådfrågar. wub.gif

Citera
          Magda16
          Inlägg 24-10-2005, 21:37
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem nr: 6 655

Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif sad.gif Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-10-2005, 21:40
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
          Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif sad.gif Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.

Citera
          Rossi
          Inlägg 25-10-2005, 06:32
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2005, 22:40)
          Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif  :(  Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.

Tveksamt. Det tar lång, lång tid för de flesta kvinnor att få muskelmassa så att det ger utslag på vågen. Däremot är det många som får ökad aptit när de börjar träna och därför går upp i vikt och sedan "skyller" på att det är muskler .... smile.gif

Att man inte går ner i vikt när man slutar med godis kan bero på att man äter fel av övrig mat. Många äter helt enkelt för lite.

Jag kan varmt rekommendera Fredrik Pauluns böcker Allt om fettförbränning. Där får man mycket info och förklaringar och tips.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Fialotta
          Inlägg 25-10-2005, 07:42
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Undrar varför du inte gått ner nåt...konstigt...har du tagit bort alla produkter med vitt mjöl i och potatis och vitt ris...prova det i så fall..jag gick ner 10 kg med den metoden...bara ett tips i all välmening smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          stina
          Inlägg 25-10-2005, 07:54
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Släng vågen och ta fram måttbandet istället! Mycket bättre måttståck tycker jag!

Citera
          Rossi
          Inlägg 25-10-2005, 08:07
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (stina @ 25-10-2005, 08:54)
          Släng vågen och ta fram måttbandet istället! Mycket bättre måttståck tycker jag!

Helt rätt!

Eller ännu hellre - strunta även i måttbandet och ät rätt och motionera för att det är KUL och att du mår bra!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          stina
          Inlägg 25-10-2005, 09:00
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 09:07)
          CITAT (stina @ 25-10-2005, 08:54)

Helt rätt!

Eller ännu hellre - strunta även i måttbandet och ät rätt och motionera för att det är KUL och att du mår bra!

Ännu bättre! rolleyes.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 25-10-2005, 09:12
          Länk hit: #13

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Eftersom jag prioriterat att lägga pengar på annat än mat på senare tid så har jag "ofrivilligt" gått ner en 6-8kg eller så (på ca 2 månader). Ingen läskeblask, inget godis, och kött bara 2-3x per vecka. Ingen större uppoffring egentligen. Har väl cyklat lite mer än normalt, men inte överdrivet mycket.

Hur mycket kalorier behöver en medelstor man egentligen? Jag får nog i mig ca 1500 kcal per dag i snitt, och då äter jag ändå rätt rejält tycker jag. Stor portion havregrynsgröt till frukost, potatismos eller ris med grönsaker till middag, frukt och nån macka med gurka till kvällsmat. Dricker te utan socker eller vatten till alla måltider, har kommit på att mjölk nog är nyttigt, men jag bälgar lätt i mig ett par liter om dagen smile.gif

Jag är väldigt utseende-ointresserad, hel och ren får räcka, sen får kläderna gärna vara flera år gamla och slitna. Så jag håller ingen diet för att slanka mig, däremot märker jag att jag mår bättre när jag struntar i att äta godis och dricka läskeblask dagarna i ända smile.gif Har dessutom, efter att ha minskat sockerätandet i övrigt, märkt hur jäkla SÖTT vitt ris är...tycker råris smakar mycket bättre smile.gif Samma med pasta.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Rossi
          Inlägg 25-10-2005, 10:10
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Pirum @ 25-10-2005, 10:12)
          Hur mycket kalorier behöver en medelstor man egentligen? Jag får nog i mig  ca 1500 kcal per dag i snitt, och då äter jag ändå rätt rejält tycker jag.

Betydligt mer än så. En medelkvinna som jag behöver ca. 2000 kalorier om dagen.

Kolla ditt energibehov här:

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4325

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          djingis
          Inlägg 25-10-2005, 10:21
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 07:32)
          Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif  sad.gif  Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Tveksamt. Det tar lång, lång tid för de flesta kvinnor att få muskelmassa så att det ger utslag på vågen. Däremot är det många som får ökad aptit när de börjar träna och därför går upp i vikt och sedan "skyller" på att det är muskler .... smile.gif

Att man inte går ner i vikt när man slutar med godis kan bero på att man äter fel av övrig mat. Många äter helt enkelt för lite.

Jag kan varmt rekommendera Fredrik Pauluns böcker Allt om fettförbränning. Där får man mycket info och förklaringar och tips.

Fast man ökar förbränningen med styrketräning.

Jag har sedan jag började med styrketräning inte gått ner så mycket i vikt medn jag har reducerat 22cm runt magen. Fått en stark kropp och jag älskar att se hur styrkan tilltar.

Jag var en stark tjej men är nu en urstark tjej, där karlarna går efter och plockar av vikterna innan de använder maskinerna efter mig.

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          Rossi
          Inlägg 25-10-2005, 10:24
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (djingis @ 25-10-2005, 11:21)

Helt rätt! Men vi överskattar ofta hur mycket vi förbränner och tror att det räcker att promenera en halvtimme så kan man sätta i sig två tårtbitar.

På iForms hemsida som jag länkade till tidigare så finns det mängder av test där man kan se hur mycket/lite man gör av med vid en viss aktivitet. Inte så mycket som vissa kanske tror ...

Fast just du verkar ju ha koll på läget! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          djingis
          Inlägg 25-10-2005, 10:30
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 4 731

CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 11:24)
          CITAT (djingis @ 25-10-2005, 11:21)

Helt rätt! Men vi överskattar ofta hur mycket vi förbränner och tror att det räcker att promenera en halvtimme så kan man sätta i sig två tårtbitar.

På iForms hemsida som jag länkade till tidigare så finns det mängder av test där man kan se hur mycket/lite man gör av med vid en viss aktivitet. Inte så mycket som vissa kanske tror ...

Fast just du verkar ju ha koll på läget! smile.gif

Jo, det är ju ingen vits med att träna som en galning för att sedan äta som en tosing igen.

Fast om man försöker att hålla igen på "onödiga" kalorier samt träna då formas kroppen om.

Jag kan nog väga ca. 15 kg mer idag utan att det syns då kroppen är omformad av muskulatur istället för fett.

Jag gick för ett antal år sedan ner massor av vikt och jag såg ut som ett risigt skatbo.
          Svag att jag knappast kunde stå upprät. Jag väger mer idag men ser "smalare" ut- konstigt men sant!

--------------------
          Camilla i zon 1

"ju fler människor jag träffar på- desto mer tycker jag om min hund"

Citera
          Rossi
          Inlägg 25-10-2005, 10:33
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (djingis @ 25-10-2005, 11:30)
          Jag gick för ett antal år sedan ner massor av vikt och jag såg ut som ett risigt skatbo.
          Svag att jag knappast kunde stå upprät. Jag väger mer idag men ser "smalare" ut- konstigt men sant!

Strongt jobbat! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-10-2005, 14:24
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 07:32)
          Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader mad.gif  sad.gif  Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig tongue.gif

Fast jag gick upp ett kilo på ett par veckor när jag börjat styrketräna. Har definitivt inte fått någon ökad aptit och som jag vet så har det ju aldrig hjälpt att äta mycket för att gå upp i vikt för min del. Det fastnar helt enkelt inte. Så det finns ingen annan förklaring än att det är muskler som väger. Blev 2 cm smalare runt midjan på ett par veckor också, knappast fett som försvunnit eftersom jag knappt haft nåt, men säkert musklerna som blivit bättre på att hålla in buken.

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-10-2005, 17:00
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (silos @ 24-10-2005, 22:17)
          Nåt som jag inte gillar är att rumpan min har minskat och det tycker jag inte om biggrin.gif

Det är rumpan sambon går efter när hon ska banta, eftersom rumpan är det första som försvinner så är det rumpan som bestämmer när det är dags för en ny bantning. Sambon gillar inte alls stora rumpor, allrahelst inte på sig själv biggrin.gif

Citera

5 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 12:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon