CITAT (bikiv @ 08-01-2006, 23:30)
Får jag haka på din tråd här?
Tänker också köpa lysrör till ett bord som är ca. 65 x 85 (det är vad jag får plats med!!!). Tänkte mig tre st lysrör á 60 cm (18w) Blir det bra tror ni?
Själva lysrören är väl inte så dyra... det måste väl någon slags armatur till också för att fästa dem???
Var får man tag i det, begagnat? Har ingen som helst fantasi och inga kontakter i den branschen och har inte lust att betala hur mycket som helst.
Tycker 18 w låter lite väl lite...

Jag har inte plats för något odlingsbord alls så jag har satt upp ett par sparringskenor på en vägg och sen satt upp hyllplan, 4 stycken. Jag har hängt upp dubbla 36w armaturer i kedjor under varje hylla + ett par krokar i taket o kedjor till den översta hyllan. På det sättet kan jag ändra på avståndet mellan plantor och lysrör allt eftersom det växer. Det finns billiga armaturer på Ö&B och lysrören kan man ju köpa i vilken vanlig mataffär som helst. Har kopplat en timer till hela arrangemanget och hängt en mörkläggningsrullgardin framför hyllorna så att det inte blir så bländande ljust när de är tända.
Du kanske kan annonsera på t.ex. Blocket efter begagnade armaturer.