Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Jag har aldrig hört talas om Magdalenaklocka, du tror inte att det är fel namn? det kanske ska vara Mariaklocka? Har du fått någon beskrivning på hur den ser ut? perenn eller 1-årig? / Helen
Medlem
Antal inlägg: 397
Medlem nr: 2 690
Jaha du, Kerstin du hade rätt gissning, det var Nicandrafrön eller Leanderklocka som den också kallas.
Jag nändes inte kasta telningarna då, så nu är en del av växthuset full med telningar. Nu får jag ge bort till höger och vänster för att bli av med de flesta.
Bladen är typiska med massa svarta prickar. MVH Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jag har varje år.... men förra året blev det extra roligt har aldrig sett den sååååååååå stor ca 1.80 hög och massa blommor så nu i år kommer väl alla grannar samt andra ha på tomten för varje dag stannade folk och frågade om dom kunde få fröer
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
CITAT (malin72 @ 15-05-2006, 22:11)
jag har varje år.... men förra året blev det extra roligt har aldrig sett den sååååååååå stor ca 1.80 hög och massa blommor så nu i år kommer väl alla grannar samt andra ha på tomten för varje dag stannade folk och frågade om dom kunde få fröer
Vad roligt, att man kan slå andra på fingrarna ibland....