Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
Jag har för första gången någonsin satt lite frön. Silvermarton vill inte alls ta sig. Inget har hänt på 3 veckor. Är det väldigt olika hur lång tid det tar innan olika frön gror. T.ex. Rosenskära som jag sådde samtidigt har kommit upp en bra bit.
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Mina står i kylskåpet, det stod på påsen att de skulle in dit efter 2 veckor. Sen ska de stå där i 4-6 veckor. Sedan om de inte grott inom en månad tror jag det var, ska de in en sväng i kylen igen.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
För det mesta behöver eryngium ingen statifiering, men kan ta upp till 4 veckor innan de gror -kylskåpssväng är inte farligt och kan säkert sätta sprutt på en del som är lite seega
Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
Nu har jag tagit ut dom ur kylskåpet och väntar otåligt ... Jag har dom under lysrör ca 12 timmar om dagen. Hur länge dröjer det innan man bör förvänta sig ett livstecken?
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!