Tatte Nallebjörn var en underbar bok om en fin nalle på en hylla i leksaksaffären där hans bästa vän var den röda trähästen.
På nätterna blev leksakerna levande. Nallen trodde aldrig han skulle bli såld, för han var den största och dyraste nallen i hela butiken, men till slut blev han såld och det var med stor sorg han skildes från de andra leksakerna.
Minns bara att det slutade lyckligt och han återförenades med den röda trähästen.
DEN boken skulle jag SÅ gärna vilja hitta, så om någon har ett tips så...
Den var kanske avsedd som nybörjar-läs-bok för jag minns att det var väldigt stor text och bara bilder på några sidor.
Någonstans har jag ett välläst exemplar där sidor saknas, men en i gott skick vore kul.
Elsa Beskows alla sagor lånade vi mycket på biblioteket och även Barna hedenhös.
Sen fick jag "Vi på Saltkråkan" en jul. Jag tror det var samtidigt som den spelades in som film eller om den kom direkt på tv. Minns inte det säkert.
Dante-böckerna var roliga Krister. Egentligen var det min brors, men de första åren vi hade sommarstuga, men ingen tv där, hade vi högläsning av Dante på kvällarna och hela familjen hade jätteroligt.