Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > boxer, måste ha en nästa måndag
          labarradepan
          Inlägg 27-03-2006, 10:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

Nästa måndag släcks tv nätet hos mig.. men vi har inte köpt nån boxer än . Jag tycker det hela är jätte fräckt av dem. de borde ju bjuda på boxer. * suck

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-03-2006, 10:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Inte vi häller, ska testa att gå till biblioteket i stället. smile.gif
          Vi får se, hur länge vi öerlever utan tv...

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          labarradepan
          Inlägg 27-03-2006, 10:45
          Länk hit: #3

Medlem

smart rolleyes.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-03-2006, 11:11
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Men ni behöver inte köpa en digitalbox av just märket Boxer. Det finns andra digitalboxar ni kan köpa. Du har ju Viasat etc. etc.

Dessutom finns det billiga digitalboxar av olika märken som bara kostar några hundralappar men då får ni ju förstås bara ett fåtal kanaler eftersom du inte betalar för något abonnemang.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Fialotta
          Inlägg 27-03-2006, 11:18
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (labarradepan @ 27-03-2006, 10:37)
          Nästa måndag släcks tv nätet hos mig.. men vi har inte köpt nån boxer än . Jag tycker det hela är jätte fräckt av dem. de borde ju bjuda på boxer. * suck

Vad du lurade mig laugh.gif gissade på hundras eller boxerbrallor tongue.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          renate
          Inlägg 27-03-2006, 11:19
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Släcks det redan?
          Tur att jag har Canal digital laugh.gif ohmy.gif

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Leia
          Inlägg 27-03-2006, 11:39
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (maudan @ 27-03-2006, 11:18)
          CITAT (labarradepan @ 27-03-2006, 10:37)

Jag med! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Eftersom jag är väldigt svag för hundrasen boxer, hade jag full förståelse för att hon måste ha en på måndag! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          krellus
          Inlägg 27-03-2006, 11:41
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Digital TVn är ju påtvingad, så visst borde man ha fått den gratis!
          Men vem är förvånad???

Japp, de rycker pluggen i roslagen för oss men som tur är så har vi redan skaffat en boxer så det är bara att köra på.

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-03-2006, 11:47
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (krellus @ 27-03-2006, 11:41)
          Digital TVn är ju påtvingad, så visst borde man ha fått den gratis!
          Men vem är förvånad???

Antenn har varit påtvingad länge men den har vi själva fått betala. För att inte tala om att vi måste ha en TV-apparat också och visst får vi betala den också!

laugh.gif tongue.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          krellus
          Inlägg 27-03-2006, 11:52
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Så sant, så sant men det är ju lite preskiberat på nåt sätt! biggrin.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          kristerh
          Inlägg 27-03-2006, 11:55
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Tur att jag har kabeltv, så slipper jag problemet men digitaltv boxar och annat, jag tycker att det borde vara gratis med boxen eftersom det är politikerna som bestämt att det skall bytas ut wink.gif ett annat alternativ är att de kunde sänka tv avgiften.
          Man kan ju se sina favorit tvprogram via datorn oxså.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Pirum
          Inlägg 27-03-2006, 14:29
          Länk hit: #12

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Radiotjänst får inte dela ut gratis boxar, annars har det varit på förslag eftersom grundboxarna ändå inte kostar mer än en dryg hundring eller så. (Och Radiotjänst hade tjänat på att ge ut gratis boxar för att fortare kunna släcka dyra analognätet)

Var tydligen EU-regler om att man inte får subventionera mark-TV, för då kunde Viasat etc bli ledsna.

Jag tycker det är skandal att man gett Boxer ensamrätt på att sälja abb till digital mark-TV. Nu kostar ju minsta paketet jättemycket, det borde vara flera aktörer som får sälja så att man hade kunnat välja sitt eget paket.

Vi borde lärt av Finland, Tyskland, Storbritannien, där har gratis-kanaler premierats och fått sändningstillstånd. Digital-TV där är stor succé, folk springer in i affärerna för att få byta...lite tillspetsat, men Sverige är verkligen landet tvärtom här.

I Sverige satte sig regeringen vid samma kaffebord (nu är jag snäll) som Viasat och Canal+, och yxade till planerna för hur digital-TV skulle distribueras i marknätet. Kodat, inte vara helt kompatibelt med andra EU-länder, säljas i stora paket, etc. Att tittarna abonnerar på reklam-finansierade kanaler är väl TV-företagens våta dröm. Gärna uppbundna på 1-2 år. (Nej, skyller inte på sossarna här, övriga partier var också positiva till att ha ett fåtal gratiskanaler, eftersomen del partier helst inte vill ha marksänd TV alls, i synnerhet inte licens-TV)

Nu blir det några fler gratiskanaler i Sverige, Pagrotsky och andra har insett väljarnas missnöje, men digital-TV har tyvärr fått väldigt mycket bad-will, trots att det egentligen är bra.

(Det är dock inte så bra som det borde ha varit, men, det är nog en annan diskussion)

--------------------
          zon2.5

Citera
          labarradepan
          Inlägg 27-03-2006, 19:00
          Länk hit: #13

Medlem

Hihi,,, det var inte meningen att luras.. *ler

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 27-03-2006, 19:20
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (labarradepan @ 27-03-2006, 19:00)

Hihi,,, det var inte meningen att luras.. *ler

Men här är en till som undrade varför du var tvungen att skaffa just den rasen på en bestämd dag.

ingrid som gissade på någon slags utställning wub.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 27-03-2006, 21:25
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Vi har grämt oss åt att TV:n försvinner på stugan Vi tittar så lite där ändå, så det har känts onödigt att skaffa en digitalbox. Men regniga kvällar är det mysigt att kura ner under filten och glo på dumburken. TVn där ute är så gammal och skruttig att vi funderade på att köpa en ny den också fast det känns som bortkastade pengar. Så fick vi reda på att det finns ett digitaltvkort till datorn! Så nu har vi bestämt oss för att skaffa ett sånt istället och släpa med oss bärbara.

Fördelen är att det äntligen då går att möblera om på stugan, hittills har det inte gått för att tv:n har varit tvungen att vara så att man ser den från soffan... Men nu kommer ju "tv:n" ligga i knät eller var man nu vill ha den så det blir perfekt!

Vi har klarat oss med ettan, tvåan och fyran där hitills och det kommer vi fortsätta med så man slipper iallafall att betala en massa för tv kanaler man ändå bara kan utnyttja på sommaren. Hemma har vi kabeltv.

Citera
          cic
          Inlägg 27-03-2006, 21:34
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Rossi @ 27-03-2006, 11:47)
          Antenn har varit påtvingad länge men den har vi själva fått betala. För att inte tala om att vi måste ha en TV-apparat också och visst får vi betala den också!

laugh.gif   tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Klockrent Rossi! biggrin.gif

Själv har jag en digitalbox sen några år tillbaka. Förstår inte varför den ska gnällas en massa i stugorna så fort en förändring sker.. *hukar mig för kommande attack*

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          labarradepan
          Inlägg 28-03-2006, 11:01
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (cic @ 27-03-2006, 21:34)
          [

Själv har jag en digitalbox sen några år tillbaka. Förstår inte varför den ska gnällas en massa i stugorna så fort en förändring sker.. *hukar mig för kommande attack*

Jag gnäller inte, eller jo lite.. för jag tycker att man blir påtvingad en massa utgifter i onödan. Jag är åxå nöjd med kanal 1, 2 och 4. men men, tv vill man ju ha.

En digitalbox är inte dyr i sig ( typ ett par hundra ) så man kan se dessa kanaler igen. Det är bara en princip sak, att det de gör är inte så schysst.

Citera
          Pirum
          Inlägg 28-03-2006, 12:57
          Länk hit: #18

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (cic @ 27-03-2006, 22:34)

Problemet är att det för folk som bara vill se 1, 2 och 4 inte blir några direkta förbättringar smile.gif
          Tvärtom kan det bli försämringar: Krångligare att spela in på videon, man behöver en box till varje tv, kanske behöver modifiera antennen, och ibland hjälper inte ens ny antenn utan man sitter där utan TV-mottagning (ovanligt, men händer).

Själv vill jag ju ha både digitalt marknät och många kanaler smile.gif Problemet för mig är att de kanaler jag vill ha (exempelvis norsk TV) inte ingår i marknätet ännu. Samt att det är så fasligt dyrt med "boxers" minipaket.

--------------------
          zon2.5

Citera
          mekare
          Inlägg 28-03-2006, 13:14
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 421
          Medlem nr: 1 087

vi passade på att testa att vara utan TV när vårt marknät släktes för ca 2 månader sedan. Det har gått jättebra. Saknar jag att slötitta på något ser jag en film istället nu.
          Börjar vi sakna TVn så går vi och köper en box men hittills trivs vi utan.

--------------------
          karin

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 28-03-2006, 15:21
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 789
          Medlem nr: 2 733

Jag tycker att eftersom de släcker ner nätet, borde företag som tillhandahåller digital-TV vara statligt ägda. Som det är nu är man utlämnad till privata, vinstdrivande företag som kan göra precis som de vill!

Vi har Boxer hemma och det fungerar jättedåligt pga läget där huset ligger, antar jag. Antennen fungerade bättre. De tar inget ansvar för att det hela fungerar. Har fått ta hem TV-montör flera gånger (=DYRT!!!) för att justera utrustningen när signalen varit dålig, etc. De vickar en 100-dels grad på antennen så att den funkar ett tag (omöjligt att göra själv). Ofta har vi ingen av TV4-kanalerna (TV4, TV4 Plus, TV4 Film, TV4 Fakta, TV400 och vad det nu är) för att signalen är svag. Ljudet hänger inte med filmen osv.

När man talat med kundtjänst rycker de bara på axlarna. Kan i och för sig förstå dem.

Känner mig dock inte så motiverad att betala licens plus Boxeravgifter när man bara kan titta ibland - man är helt utlämnad här!

Har kollat med Canal Digital och de finns inte hos oss. Telia hade inte det utbud vi ville ha. Får väl tänka om till slut ändå och byta leverantör till slut för det här är inget roligt!

Kakaduan

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon