Wiskuchi Om du har haft dom i källaren utan mycket ljus så är det nog brist på ljus som har gjort att dom har gulnat..och jag tror att man kan sätta ner dom djupare när man planterar om dom, jag har gjort det , men om du bara har 2 växter är det kanske bäst att någon av experterna på sånt ger dig info så att dom inte går förlorade..
Hamilton..fröna är ju så vansinnigt små att jag inte lyckas så dom separat . Jag sådde dom i en pyttekruka, där grodde dom och började växa, till sig, sen tog jag en 15cm (diagonal)kruka och satte ner hela härligheten utan att sära på dom ...sen ställde jag ut den ( förra året hade jag spritt ut frön i en kruka ute och glömde vad det var, och behandlade dom dåligt tills jag kom på vad det var, trots det blommade dom och gav mig frukt, ..det betyder att dom är rätt tåliga) och sen när dom var ca.15 cm höga delade jag på dom...väldigt få gjorde sig illa under delningen..
Av en frukt får man ju fler frön än vad man kan så under flera år, och då har man ju råd att exprimentera lite

Genom min glömska förra året upptäckte jag ju att den är väldigt tålig och att dom som skyddade varandra när dom var små blev bäst....Men, om sanningen ska fram, riktigt så knubbiga som dina är dom ju inte.

Det jag inte riktigt gillar är att dom tar väldigt lång tid på sig att få frukt, det är kanske därför jag behandlar dom lite "styvmorsaktigt"
Uj, nu blev det ett långt inlägg....igen