CITAT (Anki V @ 16-04-2006, 21:54)
Tack för alla synpunkter!
Som av en ren händelse finns det några frigolitplattor markrisolering kvar från båthusbygget

.
Jag funderade på att lägga "plastfönster" över som Ingrid föreslår men det blir ju väldigt liten "luftvolym" där innanför fönstren, så jag tror det kan bli för varmt.
Bevattningen funderar jag på!! En "normalvarm" helg klarar de sig men blir det värmebölja.....
Jag får försöka klura ut någon lurig lösning med underbevattningsmatta och vatten reservoar.
Funkar inte det så har jag två friska, starka döttrar som skulle kunna hjälpa mamma. I och för sig har ingen av dom "gröna fingrar" snarare har dom tummen mitt i... när det gäller växter.
Nåja man måste väl chansa lite också
/Anki
En sådan där matta (minns inte namnet och alla förpackningar är slängda) som man fyller med vatten och sedan någon uppfinning som du kan delge oss när du kommit underfund med om det fungerar.
Ärligt talat så vattar jag inte mina miniväxthus varje dag - sådant sköter mattan.
Sedan kan man säkert få till det med att höja upp och anväda sig av tex. sådana där block man sticker ner växter i - vad de nu heter? Men vatten tar de åt sig och sprider ut så sakta.
Inser att jag borde gå i någon slags minnes kurs, allt tappar jag.