Medlem
Antal inlägg: 428
Medlem nr: 1 184
Jag hade tur och vann frön från Thompson och Morgan. Två av sorterna vet jag hur jag ska göra med (fjärilskrasse och solrosor, teddy bear), men hur sjutton fungerar pionvallmo? Går det att ha på balkong? Hur stora blir de? Trivs de överhuvudtaget i kruka eller ska jag skeppa iväg dem till föräldrarnas trädgård? /Eva
Medlem
Antal inlägg: 200
Medlem nr: 120
Pionvallmo tänker man väl enbart på friland men där brukar vara mycket frö i en påse så varför inte testa?! Dom blir rejält höga, om jag minns rätt en 80 cm eller så.
Men ut med dom snabbt nu så dom hinner växa till sig!
Vilken sort vann du? Har själv odlat Black Paeony och den är sagolikt vacker!! Ja, även Teddy Bear är en goding!
Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 365
Nu kunde jag inte låta bli att visa en bild som jag lekt fram i datorn. Från början en rosa pionvallmo från förra året. Jag har en hel burk med frön från rosa och vinröda som jag ska strö ut över hela trädgården. Sååå förtjust blev jag i dem....
Medlem
Antal inlägg: 428
Medlem nr: 1 184
Mina pionvallmo är en blandning som kallas "summer fruits". Tyvärr är det fullt nu (de kan bli det har jag märkt) så jag får nog hur som helst spara dem till nästa år men det blir ju kul då istället /Eva