Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
hm är det inte en citron meliss då????? chansade bara
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 133
Medlem nr: 7 579
Hej!
Nej, det är det inte för jag har haft citronmeliss innan så det kan jag avskriva direkt :-) Där sitter massa knoppar på den som oxå luktar citron. Knopparna är vaniljgula. Hmmm....
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jag sökte här på forumet luktar citron då kom det några förslag kolla det
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 133
Medlem nr: 7 579
Ingen som vet vad denna kan tänkas heta ännu. Nu är blommorna utslagna. Luktar kryddigt av citron. Jätteläcker. Jag måste flytta den för den växer in i en annan växt. Visst måste det vara OK att göra till hösten...?
bläddra lite ner på denna sidan hittar du sommarljus. Så kan du jämföra. Står tyvärr inget om doft.
Men Moses Brinnande Buske tror jag inte på för den jag har visserligen den rosa luktar pyton tycker jag. Men den vita kanske luktar annorlunda vad vet jag.
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Det är ganska likt mose brinnande buske, och då ska man nog vara försiktig med att stoppa näsan för nära den är ju känd för att kunna ge brännsår ifall man tar i den.