CITAT (zwinto @ 12-07-2006, 14:20)
*SORRY*
Trodde du ville ha argument till att skaffa en till... att säga till karl´n din.
Oops...
Men det är väl kul att han har den inställningen om du ville ha en till... eller???
Vad har du för ras nu?? och OM det skulle bli en till, va e du sugen på då??
En basset hound. En röd/vit tik

Vi har redan en och hade tills förra året även en gul/vit.
För något år sedan bestämde vi att vi inte skulle ha fler djur. Det blir så lätt att samla på sig och att tacka ja till djur som man blir erbjuden. Bor man på landet är det många som erbjuder sina katter, hundar, kaniner och hästar som de tröttnat på. Men djuren kan ju inte ta över hela huset och kvaliteten på livet, både vårat och deras, är ju viktigast.
Och så fick vi barn också. Hon kräver ju massor av tid och uppmärksamhet hon också.
Eftersom två djur har "fallit bort" på senaste så kan det kanske motivera att skaffa ett nytt? Vi är båda rädda att skaffa en ny familjemedlem och sedan upptäcka att tiden inte räckte så som vi trott. Det är ju ändå ett liv till. Och jag blir så osäker.
Vi får se. Finns det en röd/vit tikvalp så kanske det är meningen att vi ska ha en till. Är alla hanar eller trefärgade så får jag fortsätta att grubbla och längta. Jag vill ju gärna ha en ny INNAN min nuvarande går bort. Hon fyller 8 till årsskiftet och har en mindre tumör...