Ja, det är verkligen roligt!
Kerstin - mina trädgårdar ligger på Österlen, mitt bland traktorer och sädesfält (fast i bymiljö). Marken är väldigt bördig, köpejorden känns alltid som ett nedköp och jag försöker rädda så mycket jord jag kan från grästuvorna när jag anlägger rabatter i trädgården vid min bostad. Fast jag antar att jag på så vis drar på mig ogräsproblem eftersom rotdelar hamnar i rabatten. Men jorden är ju så fin....
Vi har en trädgård till, som också är så där lite trist, som er var. Den försöker jag också förvandla, men i brist på tid så blir det inte riktigt som jag vill än. Men det har bara gått ett år, jag får ha tålamod. Snödroppar fick vi också som en glad överraskning i år, och vintergäck som var väldigt fina. Hur skall du förvandla din trädgård? Jag vill ha min frodig och blomstrande, och spännande.
Maudan - Häromdagen så låg en liten igelkott och sov i ett hörn av gräsmattan, mitt på dagen i solen. Senare på eftermiddagen sprang han/hon framför fötterna på mig när jag var ute och vattnade.
Det är härligt!
Hannele - skall definivt inhandla boken. Jag känner mig lite vilse.
Sylvia - jag antar att ogräset skall grävas upp på det gamla goda viset? Ingen Rambo m a o? För då riskerar jag väl övriga växter? Puh och suck - visst gäller väl handskar och spade?
Ewa - mmm, jag anar att ett år är för lite nu, vem vet vad som gömmer sig i myllan. Ogräset måste bort, sen får jag se vad som sker. Kul (i alla fall efter ogräsrensningen)! Det är så mkt ogräs efter alla år att grannen häller Roundup längs sitt plank vid tomtgränsen för att slippa få in eländet till sig.