Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Vindflöjel, ..tredje gången gillt...
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 12-08-2006, 18:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 5 017

Hej!
          Nu gör jag ett tredje och sista tappert försök - jag lovar - på detta eminenta forum! Har satt mitt hopp till alla er där ute i Svea rike, för att försöka få tag på adress/upplysning/info. ang. en, i mitt tycke, vacker vindflöjel. Jag vet att jag en gång i tiden såg en annons om den i en tidning, men har naturligtvis ingen aaaaning om i vilken.... Jag har frågat här på Odla förut, utan framgång, men kanske är det någon som läser under "Småprat" som vet vilken jag menar. Den jag söker är en ekorre i plåt med ett runt hål för ögat och i hålet hänger det en grön eller blå glaspärla. Snälla, är det någon som vet något om denna flöjel, var snäll o meddela mig!!! Jag är så "vimpelsugen"! Tack på förhand!
          Hälsningar Karin M

Citera
          lena:-)
          Inlägg 12-08-2006, 19:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

JAg fick en stollig ide och sökte på google, vindflöjel, ekorre. Då kom detta upp, titta på sidan 106 om det kan va nåt i den stilen du letar efter:

http://www.haromi.se/katalog/haromi_webkat...alog_051025.pdf.

För övrigt har jag inte en aning om vart man kan hitta ekorreflöjlar.
          Man kanske kan googla vidare och leta efter trädgårdskonst eller liknande eller titta på Odlas länksamling:
          http://www.odla.nu/katalog/links/lu_42-1.html

Lycka till wub.gif

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 13-08-2006, 08:19
          Länk hit: #3

Medlem

Tack för hjälpen Lena! Jag hade redan letat igenom Odlas länksidor och "Googlat", men för att vara RIKTIGT säker på att inte ha missat något, så har jag letet igenom dem en gång till! tongue.gif Men tyvärr, ingen träff... Nåja, ser man det i ett världperspektiv, så är ju detta av mindre betydelse... Men jaaaaag vill ändå haaaa min glas-pärle-ekoooooorre!!! Snörvel! Håll tummarna!
          Karin M

Citera
          Inlägg 13-08-2006, 08:35
          Länk hit: #4

Medlem

Tänk vilka behov man kan få...och vad det kan driva en till.................
          Men förr eller senare så dyker oftast föremålet upp......du kan inte ta dig upp på nåt tak med befintlig flöjel och helt enkelt bara skruva loss ? wink.gif
          Jag lovar att höja blicken och meddela eventuella glaspärleögon tillhörandes ekorrar......men klättra upp och demontera får du som sagt göra själv biggrin.gif

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 13-08-2006, 08:42
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Den här då? Om du borrar hål för ögat och klistrar dit en glaspärla?

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 13-08-2006, 19:04
          Länk hit: #6

Medlem

Bästa Lena och Hamilton!
          Det känns tryggt och förtröstansfullt med er, som båda har förstått allvaret med min förfrågan!!!
          Lena: Klättra upp och norpa en flöjel som ingen annan behöver?! Mycket tänkvärt förslag... På min ära... Ska bara vänta ett par dagar till, för nu börjar snart höstmörkret lägga sig här uppe i norr. Och just DET kan vara bra till dylik verksamhet - mörkret, alltså! (Att hitta den flöjel som jag vill ha och inom skäligt avstånd, får jag se som en liten bagatell!) Tack för att du spanar! smile.gif
          Hamilton: "Borra hål och klistra in"??! Jag hoppas att du med mig skämtar aprillo!!? Det ska ju bli snyggt! Jag vill inte riskera att få en vindögd ekorre med ögon i nacken!!! tongue.gif Nä, i just detta fall gör jag som Emil i Lönnebergas pappa - Anton - ville att gossen INTE skulle göra: "Köpe och köpe!" Upp med börsen, bara! tongue.gif Men det var gulligt av dig att leta och skicka länken! Tack!

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 13-08-2006, 19:52
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Karin M i zon 5-6 @ 13-08-2006, 20:04)
          ........Bästa Lena och Hamilton!
          Det känns tryggt och förtröstansfullt med er, som båda har förstått allvaret med min förfrågan!!!.........

wacko.gif Allvaret med din fråga??
          Har endast spenderat 4 timmar liggandes med näsan i gamla tidningar idag! För att hitta Ekorren Jag vet att han finns! Jag har sett den! Men tyvärr har jag hittills endast hittat ekorren från skansen sad.gif

Jag vet att det inte är den, men jag lägger in bilden ändå. För att underlätta för dig att komma vidare. Med hjälp av bilden kanske du kan beskriva för våra "nya" intressenter vad det är du är ute efter smile.gif

Jag skall nu fortsätta leta, har ännu inte kommit genom hälften av tidningarna blink.gif Åh jag gissar att jag även i morgon har "att göra" hela dagen laugh.gif Tur att jag sedan skall tillbringa mig på ett 10 timmars betalt nattskift (om jag inte har hunnit kolla genom tidningarna under dagen)
          huh.gif Men om jag tar ditt problem på allvar? Det får du själv avgöra laugh.gif wub.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Inlägg 13-08-2006, 20:05
          Länk hit: #8

Medlem

Två ekorrar

:Kan man specialbeställa kanske
          Kolla in Galleriet med specialbeställda figurer, verkar inte vara främmande för något

Allvarligt är det nog..jag har tom satt in specialletare från skåne.... blink.gif

wub.gif tur att man har nåt att dämpa slutpåsemesterångesten med :wub

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 13-08-2006, 20:33
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Undrar om jag inte sett nåt sånt i Land.. wink.gif ...inte alls säker men tycker att det verkar lite bekant...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 13-08-2006, 21:55
          Länk hit: #10

Medlem

Ååååh!!! Ni är ena riktiga sockerstruvor, som hjälper mig att leta denna (j...a) ekorre! wub.gif Skånespanare?!... Gulp! Det verkar få oanade konsekvenser, denna förfrågan... Proffsagenter inkopplade? Nu ser jag att jag får hjälp av dig också Tesa, och du skriver det jag redan anar; det kan nog säkert ha varit i Land som jag har sett den! Skönt att någon annan också minns, så jag inte hallucinerar!
          Å`du, Hamilton; Skansenekorren är MYCKET nära den jag letar och även ett nog så gott alternativ! Den tycker jag är "gullig". (Ni ska veta att jag har letet på nätet, trots att jag inte är så datavan.) F.ö. har du nog annat att göra på jobbet, än att leta ekorrar, Hamilton! biggrin.gif
          Hörrni, alla: Hjärtligt tack!
          Karin

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 13-08-2006, 22:30
          Länk hit: #11

Medlem

Skulle vi inte hitta "rätta ekorren" så har du adressen här för att kunna köpa Skansen ekorren. Du kan väll spara den någonstans "uti-fall-att"

SKANSEN BYGGNADSVÅRD
          Stiftelsen Skansen Box 27807 115 93 Stockholm,
          Besöksadress: Skånska gruvan Rosendalsvägen 14
          Tel 08-442 81 00 Fax 08-442 82 94
          E-post: byggnadsvard@skansen.se

--------------------
          Penseé album

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-08-2006, 22:39
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Är inte den här fin? Ekorre
          Den är förstås inte "blåögd" ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 14-08-2006, 06:53
          Länk hit: #13

Medlem

Tack Biggan o Hamilton! Ja, visst är den fin - den och Skansenkorren!Men nu är det bara så att jag har letat så länge efter "glasöge-korren" att jag inte kan sluta NU! (Fast ska jag vara realist, så får jag nog lov att göra det i alla fall... suck...) Bra att Tesa också verkar minnas/känna igen det jag söker från tidningen Land, då är det nog inte jag som dillar i nattmössan!
          Nu ska jag -som Lenasch- se verkligheten i vitögat och åka i väg till jobbet... Slut semester kvar!

Tack, alla!
          Karin

Citera
          buzz
          Inlägg 14-08-2006, 08:26
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 133
          Medlem nr: 7 579

Kan du inte pröva att kontakta en smed eller vad de nu heter som tillverkar sådana och fråga efter en. Kanske har de koll på varandras arbete och då kan få tips på vem som tillverkar den....

Citera
          Mr_Tobias
          Inlägg 29-10-2011, 23:51
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 75 254

Kolla med http://www.vindflojel.se. Om det inte är dom som gjort den så kan du beställa en handgjord vindflöjel med valfritt motiv. Bara skicka en bild eller beskriva vad du vill ha så tillverkar han en som du vill ha den. Lycka till :-)

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 30-10-2011, 01:13
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 132
          Medlem nr: 6 842

Efter mer än fem år...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 23:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon