Kan nog svara för mig själv:
Först i dörren kollar jag om toaletten är så ren att jag överhuvudtaget vill gå in.... eller om man skall knipa. Det övervägandet kan ta i alla fall 5 sek.
Så tittat man efter att det finns toapapper.....
Så är jag inne och låser, kollar låset så att jag får vara ifred. En hel del toalettlås är opålitliga.
Så letar man efter den obefintliga kroken för handväska och kappan. Och eftersom de ofta är obefintliga så får man leta. Sedan så får man ta till diversere innovativa lösningar för kappan och handväskan.
Så kollar man att toan är ren, om inte så börjar man med att torka den den. Oftast är ju stänken på sitsen vattenstänk men man vill ju inte chansa.
Så börjar man att knäppa upp brallorna och slänger ett öga på golvet. Men vill ju inte få sina brallor blöta ifall det är sunkigt på golvet. Är det separerade toaletter så får man väl förmoda att det eventuellt blöta stänken på golvet är vatten som någon slagit ifrån sig när de tvättat händerna eftersom oftast papperhandukarna är slut eller de där eviga rullhandukarna är för smutsiga för att torka sig på. Eller att vätan är snö. VIlket man vet att den inte är på sommaren. Är det en mix toalett så kan ju herrarnas ha "målat hela världen lilla mammasyndromet varit framme".
Så får man då ibland rulla upp fållen på brallorna för att inte skita ner dessa.
Så gör man sitt egentliga ärende vilket högst tar tjugo sekunder.
Och så är det hela proceduran tillbaka. Upp med brallorna, ner med byxfållen.
Tvätta händerna, man undrar om den torkade sörjan som sitter på tvålautomaten verkligen är tvål.
Man konstaterar att handukarna är slut. Man kollar på den eviga rullhanduken och konstaterar att man inte vill torka sig på den.
Så man tar till toapappret som handduk, kollar så på sitsen att man inte lämnat några vattenstänk efter sig.
Spolar en sista gång helst så trycker man bara på knappen med lillfingret.
Så på med kappan och man tar sin handväska och ska gå.
Man drabbas av en lätt farhåga vilket ibland besannas av dåliga lås, att de inte skall gå att låsa upp igen.
Så flyter man ut i friheten igen och är lättad av att man lyckats genomlida något som man egentligen inte vill, men är tvungen att göra ibland. Nämligen att gå på en allmän toalett.
OCh då har det nog gått några minuter................