CITAT (askar @ 17-09-2006, 23:38)
CITAT (herkules @ 17-09-2006, 23:26)
jag har svårt att se hur man ska få igång ett sverige genom att rösta fram borgarna.
hittills så har de ju visat att köra sveriges finanser i botten tar dem ungefär 2 år... då har de som har fått mer och de som inte har fått mindre.
sveriges nya arbetarparti - jo, jag tackar jag..

men visst - arbetarna kommer få jobba än mer för att överklassen ska få sitt.
så nej - jag är inte nöjd. det var inte bra med göran persson men nu kan det bara bli värre.
Jag tillhör de som tidigare benämndes
SjukpensionärerSå också maken... som på tisdag blir ålders-dito.
Vi ser inte bara till vad som gagnar oss själva...Egoism är något vi skyfflar lååångt bort.
På nära håll har vi sett hur både barn och gamla far illa.
Grannens mamma som inte fick ha sin säng i makens rum på boendet..
hon drog sin sista suck strax före kl fyra i går morse.
Så fort det går neråt... Har man inget att se fram emot så ger man upp.

jag ser också hur hårt vårt samhället har blivit, hur dåligt barn, sjuka och svaga tas om hand.
det har tagit lång tid för socialdemokraterna att få sverige på fötter efter borgarnas senaste framfart.
hade sossarna fått sitta kvar kanske de svaga i samhället fått skörda det som försakats under de senaste 10 åren, nu kan de glömma det.
jag ger inte ett vitten för nåt jäkla pigadvdrag, sänkta villaskatter eller sänkt bensinskatt. skulle hellre sett att vår miljö räddats även om det så skulle bli med höjda skatter.
att öht rösta på bland annat ett parti vars partiledare skriver i sin egen bok att gränsen för bidrag går vid svält, njäää, skulle inte tro det...
är inte egoistisk, tänker på mina barn och eventuella barnbarn. inte bara mina egna utan även andras för den delen.