CITAT (LadyG @ 21-11-2006, 15:06)
Lasagnemixen skulle jag ha svårt att leva utan, och tacokryddpåsarna. Annars brukar jag nog försöka laga maten själv.
Däremot har jag reservkäk i frysen, färdigrätter från Findus, om det skulle knipa eller vara riktigt bråttom.
Lasagnemix urk

jag gör ju t.o.m mina egna lasagneplattor (man behöver inte förkoka som många kokböcker hävdar, det går bra att bara blanda ihop durumvete, ägg, salt och olja och veva ut dem i pastamaskinen och sedan varva med fyllning och vit sås, som är urlätt att göra själv)
Idag ska jag äta pepparotskött (tekniskt sett wasabikött jag har ingen pepparrot hemma så det får bli wasabi)även det från skratch, jag kokade köttet igår kväll så det borde inte ta så lång tid att göra klar när jag kommer hem.
Jag tror jag äter oerhört lite halvfabrikat men jag är inte van vid det jag har alltid fått hemgjorda köttbullar, hemgjort potatismos etc. hemma, möjligtvis kan det bli någon burk fiskbullar och någon sån där keldasoppa ett par gånger om året. Jag lagar ofta mer mat än vad som gåt åt så har jag ont om tid är det bara att ta fram ett paket med hemlagad mat ur frysen.