Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
nu ska jag komma med årets första gnäll. har av olika anledningar (hundarna) inte firat nyår ute bå 20 år... hade i år fixat barnvakt och målat håret i en helt ny nyans efter diverse trassel, då hundvakten glömt sitt löffte, kom jag i väg hade det trevligt och vi gick ut vid tolvslaget för att skåla och titta på fyrverkeri då är det tydligen en ny idé om hur man firar nyår, i omlopp. man skjuter/kastar ägg på folk vem tror ni träffades av ett ägg i ansiktet? själklart var det jag och det tog en stund innan jag kunde se igen så jag fick tvättat av mej all äggvita som jag hade överallt. nästa år, stannar jag nog hemma tror jag
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
Jösses, kasta ägg på folk, det borde vara (och är nog) kriminellt. Fy för den lede. Hoppas personen som hystade ägget fick en dålig nyårsnatt och rejäl bakfylla dagen efter.
Mycket välmotiverad gnälltråd, bra att du startade den, år 2007 ska inte tro att vi låter saker passera obemärkt.
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Vilken nyårskväll. Jag skulle bli så arg Hur kan man komma på något så dumt som att kasta ägg på varandra. Om man inte själv deltar i kastningen är det ju förnedrande. Nä Pejori håll dig inne nästa år. Jag tror du får en bättre kväll med vovvarna.
Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231
Jag är ganska skotträdd, men tog mig ut för att se raketerna ändå. Det gör jag förmodligen inte om. Någon dåre körde ner pinnen i den våta jorden så att raketen fastnade och exploderade på marken. En annan raket fort upp en och en halv meter, tvärvände och landade vid mina fötter där den exploderade. Jag såg inget på flera sekunder och det bara ringde i huvudet.
Kul när man är skotträdd
Hur någon kan få för sig att alkohol och sprängmedel är en bra kombination övergår mitt förståd. Är det regeln "mest packad skjuter" som gäller eller?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Jag upplever det som att det är många som är rädda både för egen del och för husdjur. Eller djur över huvud taget så klart. Jag tycker att det är dags att förbjuda smällare. Ser inget som helst berättigande för dem. Jag går aldrig ut sedan en raket ett nyår landade 1/2 meter bakom mig. Fyrverkeri får ordnas tex till Nyår, valborgsmäss under"ordnade förhållanden" tex i kommunens försorg.
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
Pejori: det var ett riktigt ruttet tilltag. Stackars dig. Varför varför varför får nån för sig att kasta ägg o just på nyårsafton!!??
LadyG. Illa det du också råkade utför. De gånger jag varit med på firande med raketavfyrning så har de haft någon slags ramp o satt raketerna i o riktat bort från folket. Nyktert är väl att föredra...
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Jag blev på dåligt humör idag när vi packat oss iväg ut på stan för att gå på café för första gången sen Lilleman föddes. Det var ett ganska litet café men brukar vara lugnt, och det fanns flera bord lediga när vi stod vid kassan o skulle betala. Men när vi kommer in har folk helt plötsligt kastat sig in och ockuperat alla tre lediga borden med att lägga kläder på en stol vid varje bord och sen gått och hämtat fika vid kassan.
Så där står vi med fikabrickan och Lilleman i babyskyddet och har inget bord. Jag tycker det där är ett sätt att tränga sig före på. som tur var var det ett par som gick precis så vi fick ett bord till slut. Men de som ockuperat borden kom inte förrän 5-10 minuter senare. dålig stil tycker jag.
Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland. Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
CITAT (AnitaGg @ 02-01-2007, 18:02)
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland. Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.
Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 18:15)
Jag vill gnälla över att jag haft så ont i magen hela dagen :( Har ett brock i magmunnen som ställer till problem ibland. Vet inte alltid vad som utlöser det heller, så jag kan undvika det.
ajdå! Kan du inte bli opererad?
Inte vad jag vet. Dom upptäckte det när dom gjorde gastrostopi (stavning?) efter mitt elaka magsår förra året. Men efter vad jag förstod så måste jag "leva med det"
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
och jag måste också gnälla....igår kväll tappade sonen kameran så zoomen började skrika och gick inte att få in igen inget jag gjorde hjälpte...så nu är man utan kamera(f-n att julen är över)
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"