Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
ja vad sår ni i????? har ni plast folie eller plastpåsar över?? eller färdiga "paket"
hur mycket luft hål ska det vara????
ja över lag hur gör ni???? kan ju vara bra att få veta lite få tips av varandra
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
ja det som är bra om man har tex glassbyttor är ju att man kan spänna plasten och göra hål...jorden är ju lågt nere...
dom vanliga sålådorna var jag sååååå dum att förra året så köpte jag inte med lock till så där blir det krångligt för där måste jag ha tex skyltar som "håller" upp plasten
måste iväg och köpa lock....
hur länge luftar ni under dagen?????
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
självklar är det använbart med dina länkar
men när man ser dina påsar så är dom väl rätt nära jorden???? jag tror alltid att det ska vara mera "luft"utrymme ..då har jag krånglat så mycket i onödan då
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Ja men i början vill man ha det "rätt" probelemt är att det finns så många rätt.... de flesta frö gror snällt -tat lugnt nu återgår jag till ostbrickan
Medlem
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2007, 19:44)
Ja men i början vill man ha det "rätt" probelemt är att det finns så många rätt.... de flesta frö gror snällt -tat lugnt nu återgår jag till ostbrickan
gör det du tack för svaren
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
Antal inlägg: 340
Medlem nr: 7 227
Jag använer sålådor, köpt ett helt gäng billigt, dom är 17x22cm, sen lägger jag glas eller plast skivor över. Jag tror lådorna kostade 15kr styck eller nått sånt... Glas eller plast kan ju så klart vara dyrare, men det kan ju bli över från nånting...
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
så fort de små tittat upp avlägnar man skyddet , plast eller annat,- försiktigt lite i taget under 2 dygn -tar man bort på en gång kan de få en chock och lägga sig ner ... på den del av lådan där inget grott än , kan det vara kvar
Medlem
Antal inlägg: 928
Medlem nr: 8 580
Jag brukar ha kvar plasten tills plantorna "slår i taket" i mina sålodor och det fungerar det oxå Det viktiga är väl att lufta ett par timmar varje dag.