En stjärnenatt som denna blåstes eld upphör och där stod generalen i stramaste honnör Men krigaren i ledet i tanken redan var där hemma hos sin flicka och hos sin mor och far
Ann-Caroline, öppna din dörr Möt mig i porten, nu liksom förr Så löd hans hälsning, fast vägen var lång Vägen var lång, vägen var lång Rom ligger långt från en gränd i Lyon
En stjärnenatt som denna stod han åter där där förr han alltid mötte den flickan han höll kär Men ensam fick han vänta ty ingen kom ditåt och till och med en hjälte kan brista ut i gråt
Ann-Caroline, öppna din dörr Möt mig i porten, nu liksom förr Fick hon hans hälsning, var vägen för lång Vägen var lång, vägen var lång Rom ligger långt från en gränd i Lyon
En stjärnenatt som denna reste han igen ty henne som han älskat, hon fått en annan vän Ja, lämnar man en flicka i alltför många dar då hjälper ej med minnen om vad som en gång var
Ann-Caroline, öppna din dörr Möt mig i porten, nu liksom förr Så löd hans hälsning, fast vägen var lång Vägen var lång, vägen var lång Rom ligger långt från en gränd i Lyon Rom ligger långt från en gränd i Lyon Rom ligger långt från en gränd i Lyon Rom ligger långt från en gränd i Lyon
|