Medlem
Antal inlägg: 544
Medlem nr: 9 233
Hej. Jag tror att alla mina frön som jag sådde av fingerborgsblomman Candy mountain har grott, nu står ju de under lysrör o svalare, men de är ju så små ska man omskola de en o en eller ta par stycken de är ju synd att kasta. man måsta väl vänta ett tag tills de har fått mera blad.
Medlem
Antal inlägg: 104
Medlem nr: 7 472
Aldrig kasta bredskola dem men vänta till de blir hanterbara,det är så svårt när dom är pickliga(små) men du kan ju omskola en och en och när det är mååånga kvar kan du ju bredskola
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
De är små nu men kan var o en bli 20 cm i omkrets snabbt ! -De är snyggast en masse -Sätt ihop 20 på ett ställe ! De tål att stå tätt i rabatt -men skolas ska de en o en
Medlem
Antal inlägg: 544
Medlem nr: 9 233
När jag åndå är på gång att fråga, ska sätta tagetes snart, brukar sätta två stycken i varje kruka kanske onödigt är rädd att de inte ska gro man garderar sig.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
tagetes klarar nog det .. de är ju tuffa -dessutom ettåriga -du får ge extra näring i stället -men perenner ska man försöka ge en så bra barndom som möjligt -man ska ju ha kvar dem i många år -Och bienner tvååriga som Digitalis ska ju klara att fröa av sig bra år två -så man har dem kvar ...