Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
nej det kommer inte komma några bakslag hos mig , våren är här i full styrka och i april är det garanterat vår så det blir inga bakslag i skåne . såg vitsippor i skogen fult utslagna
Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Jag vet inte men hoppas inte det,tog bort all granris i dag,fuchsiorna är väckt och står på altanen,inglasat så det gör inget med lite nattfrost som vi hade de sista 2 nätterna.Men kyligare än nu kommer det ja säkert att blir.Även nattfrost måste vi räknar med. Just nu njuter jag av våren och vill inte tänker på bakslag.
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642
Inga bakslag tack!! Idag var vi till ön första gången för i år... Båten fick visserligen tjäna som isbrytare ett par hundra meter med 1-2cm tjock is. Det gick bra, får inspektera fören sen och kolla så att isen inte gjort skada.
Underbart att komma till stugan och se att allt var i sin ordning! En liten bit läkt hade lossnat från taket vid verandan och en massa nerblåsta grenar var allt, förutom de sedvanliga mössen som lämnat spår efter sig inomhus. Är så lycklig! Nu är det bara att vänta till sommarvattnet sätts på så att vi kan flytta ut på riktigt...
Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722
Vi brukar allt få en skvätt snö i april men inte så man kan åka pulka direkt ... brukar inte bli långvarigt. Men, både denna vinter och förra har varit oberäkneliga så man ska nog inte ta ut nåt i förskott.
Nu har iaf. kompostvärmen kickat igång i lilla växthuset så där är sub-tropiskt klimat oavsett väder.
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
nej säger det igen inga bakslag i skåne , blir knappast nån vinter nu med vinterkyla och snö som håller . däremot lite snö i april och kalla nätter är normalt . dock så försvinner också dom kalla nätterna snart . men i april kan det ju snöa i ena minuten och i andra solsken i nästa regn