Medlem
Antal inlägg: 2 514
Medlem nr: 58
Var ute på stugan idag och kollade bl a min Ormhassel som mådde prima liv och hade otroligt fina hängen nu Vet att jag frågade i höstas angående att det kom upp en rak gren bredvid de krokiga fick då rådet att klippa bort den vilket jag tydligen missade i höstas och nu såg jag några fler raka grenar på väg upp de syns till vänster längst fram (de längre bak är stödpinnar till Veronican)i bild. Är det bara att klippa bort eller behöver jag göra något annat så inte det raka tar överhand
och här en bild på hängena
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.
Medlem
Antal inlägg: 1 113
Medlem nr: 4 545
Har inget svar på Din fråga, men jag köpte en egen ormhassel i torsdags . Har tittat flera år, men varit osäker på vilken zon den klarar. Den jag köpte nu ska klara zon V. Är också nyfiken på vad man gör med de raka grenarna, om det skulle dyka upp några. Nu ska jag bara hitta ett bra ställe att gräva ner den på och sedan hålla tummarna för att den trivs där
--------------------
Marianne, zon 3
När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Det är mycket vanligt att det dyker upp raka skott. Ormhassel är ympad på vanlig hassel, de raka skotten ska tas bort annars tar den vanliga hasseln över och såsmåningom dör de skruvade delarna bort.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)