CITAT (Magdis @ 06-04-2007, 23:42)

Jag har gjort iordning för en påskäggsjakt åt dottern nu. Jag ska gömma lappar lite här o var med ledtrådar till vart hon hittar nästa lapp. Det börjar med en ledtråd jag skrivit av kylskåpspoesi, såna där små magnetiska bokstavsbitar ni vet o sen får hon leta sig fram genom tunnlar bakom soffan till studsmattan, fruktskålen och vitaminburken m.m. tills hon slutligen hittar "skatten" (i tvättmaskinen)

D
Här hemma gick jakten till på liknande sätt. En av ledtrådarna låg i tvättmaskinen, som jag gjort iordning tidigt på morgonen. Efter någon timme gick prinsessan Leia och kastade in en matta som skulle tvättas och satte igång maskinen. När jakten startade och sonen kom fram till att nästa ledtråd låg i tvättmaskinen blev jag minst sagt lite ställd....

Jag började asgarva och erkände mitt misstag. Sonen grinade och skrek att jag hade förstört allt!!!

Och jag fortsatte att skratta hysteriskt!

Det är ju faktiskt jätteroligt Max försökte jag, en jakt ska ju´inte vara allt för lätt! Men han höll inte med om det.

Det hela löste sig tillslut med att jag helt enkelt fick vrida fram programet på tvättmaskinen så den pumpade ut vattnet och vi hittade lappen och som tur var syndes det fortfarande vad det stod.

(Max är fortfarande lite sur över mitt misstag....

)