CITAT (jegi @ 17-04-2007, 18:37)

Det är självklart så att en mindre växt har sämre härdighet än en större, så Hamiltons råd är bra. Sen undrar jag vad du, flaxxs, har för belägg att frost stimulerar blomning?
tror jag fick det rådet av Hamilton , för ett tag sen !? va nån på odla som sa det till mig ( vet inte om det va Hamilton eller nån annan ) så fråga inte mig . men jag har själv sett att det funkar . jo det är klart mindre väter har mindre härdighet om dom inte har blivit vana vid det men annars nästan samma för flesta växter , har själv sett det i mina tester ( handlar om dom har blivit härdade eller inte ) . men denna planta som va på bild kallar jag inte direkt liten .
mitt granatäpple va bara 5cm när vintern kom och den överlevde utan större problem ( tycker 5cm är litet däremot ) lika dant mina små vår sådder av dadlarr klarade lika fint som en vuxen skulle gjort m.m. har sett många små växter som klarat precis vad dom säger att dom klarar . bara om dom är härdade eller inte har fler exempel på små växter som klarat sig fint fint
Redigerat av flaxss: 17-04-2007, 18:19