Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Carambole, Jag har hittat frön!
          mogge92
          Inlägg 05-05-2007, 15:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 9 513

Hej hej! Jag brukar rätt så ofta köpa olika sorters exotiska frukter, frukt är ju nyttigt vet ni tongue.gif Och nu, ÄNTLIGEN, för första gången har jag hittat en carambole med kärnor i! Så nu har Jag sex stycken kärnor. Men hur ska jag plantera dem för att dom ska gro så snabbt som möjligt? Jag har tillgång till lysrör, miniväxthus och undervärme går nog också att ordna.. smile.gif så hur ska jag så dem?

--------------------
          Mogge
          Odlar i zon 4

Citera
          Ammoura
          Inlägg 05-05-2007, 15:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 8 739

Du som älskar att så från frukt. Köp boken "Sätt kärnor, frön och knölar". Av Eva Rönnblom. Kostar 120 eller något sånt tror jag på cdon.com och där står b.la carambole med. Massor med tips och bilder. Jätterolig bok och så har man facit direkt när man hittar kärnor.

Citera
          Anna!
          Inlägg 05-05-2007, 21:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 105
          Medlem nr: 1 251

CITAT
          Du som älskar att så från frukt. Köp boken "Sätt kärnor, frön och knölar". Av Eva Rönnblom. Kostar 120 eller något sånt tror jag på cdon.com och där står b.la carambole med. Massor med tips och bilder. Jätterolig bok och så har man facit direkt när man hittar kärnor.

...och I den boken står en liten beskrivning som jag sammanfattar:"Sätt de färska fröna i fuktig såjord i en väldränerad plastkruka. Placera en halv plastflaska eller plastpåse över och ställ ljust och varmt i ett fönster. Det tar 2-8 veckor för fröna att gro"

Plantorna blir jättefina! Jag hade några tidigare som jag lyckades ta livet av. Så var jag i mataffären idag och hittde en möglig frukt som jag fick gratis! Två små frön var det i också så jag sådde dom idag! Spännande! Lycka till med sådden!

Citera
          mogge92
          Inlägg 06-05-2007, 15:44
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 9 513

tror du att det gör något att dom legat i 4 dagar? borde funka endå eller hur?

--------------------
          Mogge
          Odlar i zon 4

Citera
          Anna!
          Inlägg 06-05-2007, 19:22
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 105
          Medlem nr: 1 251

CITAT
          tror du att det gör något att dom legat i 4 dagar? borde funka endå eller hur?

ÅNEJ!!! -fear-.gif

Närå... vad har du att förlora liksom? i värsta fall gror dom inte...men jag tror det är lugnt. wink.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 20:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon