Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Irans minister e smartare än vi nog tror, han aktar sig för tjejbaciller!
          Ralf
          Inlägg 07-05-2007, 16:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Irans minister som var på besök här i Sverige idag, tror jag aktar sig för tjejbaciller! Smart kille eller hur?

Bifogad bild

Det bästa är dock den titel som SVTs Rapport har gett honom, för nog är han minster för ett underutvecklat land...

Redigerat av Ralf: 07-05-2007, 16:52

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Fenja
          Inlägg 07-05-2007, 17:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Dra nu inte alla över en kam bara för att du har tjejskräck wink.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Ralf
          Inlägg 07-05-2007, 17:07
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Fenja @ 07-05-2007, 18:00) *
          Dra nu inte alla över en kam bara för att du har tjejskräck wink.gif
          Mvh
          Fenja

OK han kanske bara har skräck för kvinnliga centerpartister! smile.gif

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Piccante
          Inlägg 07-05-2007, 17:10
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Vet inte om jag hade velat hälsa på Maud heller iofs och definitivt inte behöva stanna 20 minuter. Men jag tror inte det var personligt menat mot henne utan jag såg en notis i tidningen igår att den iranske presidenten hade blivit kritiserad på hemmaplan av det religiösa väktarrådet för att han hade pussat en lärarinna på handen när han besökte en skola. Så det är nog en ny policy de har i officiella sammanhang att undvika kroppskontakt med kvinnor så de inte blir avsatta pga sedlighetsbrott.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          aanderss
          Inlägg 07-05-2007, 18:56
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

laugh.gif kan bra skratta

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-05-2007, 19:30
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Då var det bättre tider när Idi Amin var igång. Hans kvinnliga utrikesminister lär ha haft ett samlag på en toalett med nån annan nations företrädare. Kör hårt.

För att återgå till islamisterna och deras syn på kvinnor så är inte detta ovanligt. När drottning Elisabeth var i nåt arabland så var hon tvungen att gå något steg efter prins Philip, dvs omvänt mot det vanliga. Inte för att jag tycker synd om henne direkt. Nej, skall man få någon ordning på torpet borde alla koraner brännas och Mecka jämnas med marken.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 08-05-2007, 07:09
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

CITAT
          name='Gossen Ruda' post='602494' date='07-05-2007, 20:30']Nej, skall man få någon ordning på torpet borde alla koraner brännas och Mecka jämnas med marken.

det där var väl ändå ett övertramp!!

b

Redigerat av gammelnalle: 08-05-2007, 07:14

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 08-05-2007, 10:33
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Gossen Ruda ville kanske röra om i grytan?

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          dahla
          Inlägg 08-05-2007, 14:42
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Ja, att bränna koraner och jämna mekka med marken vore att sänka sig till islamisternas nivå... vi civiliserade människor spränger inte skolor och dagis heller. Däremot tycker jag att all religion ska hållas i hemmet och inte ute på gator och torg. Att muslimska så kallade män inte får ta en oren kvinna i handen (alla kvinnor är smutsiga enligt koranen) beror på att dom fortfarande lever efter de seder och bruk som rådde då koranen skrevs ner... lite roligt är det ju dock att dom får gifta sig med fyra fruar... så även här i sverige... försök göra det om du inte är muslim...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-05-2007, 16:29
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Drastiskt kanske men tyvärr enda chansen att få fred och jämlikhet på jorden. Det går inte att komma överens med en korantrogen muslim, han eller hon styrs av Muhammeds tankar och uppfattningar. Sen kan vi fortsätta med övriga religioner. Det är dags att avskaffa alla gudar och "heliga" böcker så att människorna kan börja tänka själva och slutar studera och följa vad forntidens folk hade för sig. Dom visste inte bättre men vi vet mer, om man nu inte avfärdar vetenskapen. Sist var det en ung kvinna som stenades ihjäl för att hon ville gifta sig utanför sin religion. Helsjukt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Preussen
          Inlägg 09-05-2007, 18:07
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 443
          Medlem nr: 9 179

lite väl idealistisk tolkning av religion. man måste förstå de materiella omständigheterna där religion används för uppmuntra folk till krigiska handlingar.
          religion får sin samhällsmakt och inflytande när det finns intressen i samhället som kan dra nytta av den och understödja den. oavsett extremism får den sitt fotfäste i fattigdom. ändå är det viktigt att bemöta religiösa vanföreställningar med den rationella vetenskapens idéarv. för frågan om guds existens är endast en teologisk fråga och inte vetenskaplig.
          alla har rätt till sin tro, jag menar om jag möter en fattig man där det enda han har kvar är sin tro, vilken rätt har jag att ta den från honom?
          skall tilläggas att jag själv är ateist

--------------------
          Odlar i zon0-1!
          bloggen

Citera
          dahla
          Inlägg 09-05-2007, 18:17
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Det är ju inte så konstigt att man är fattig som muslim i en islamisk värld eftersom man inte får ta ut ränta på utlånade pengar... utan ränta går det inte att bedriva vettig handel... det vet hela världen utom vissa fundamentalister som lever enligt en lära som härstammar från 800-talet som en förvirrad pedofil dikterade...

Citera
          Ralf
          Inlägg 09-05-2007, 18:22
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (dahla @ 09-05-2007, 19:17) *
          Det är ju inte så konstigt att man är fattig som muslim i en islamisk värld eftersom man inte får ta ut ränta på utlånade pengar... utan ränta går det inte att bedriva vettig handel... det vet hela världen utom vissa fundamentalister som lever enligt en lära som härstammar från 800-talet som en förvirrad pedofil dikterade...

Känner du till JAK??

Pengar är en av få naturresurser som inte förstör sig själv och som man kan få att växa. Jag tror att 98% av all handel med valutor motsvaras inte varor. Givetvits är det alltid en som ger och en som tar när det gäller räntor.

Alla kan ej bli rika på ränta. Räntan är bara en omfördelare av pengar från låntagare till långivare, dvs från fattiga till rika.

I-länderna får idag lika mkt ränta som man ger i u-landsstöd, om inte mera...
          Sedan borde du veta att summan av pengamängden delvis är konstant. Alltså finns det ingen situation där hela länder kan bli rika , varken Sverige eller Iran, pga av ränta eller ingen ränta.

Redigerat av Ralf: 09-05-2007, 18:46

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 21:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon