Medlem
Antal inlägg: 1
Medlem nr: 9 190
Hejsan! Jag hade tänkt göra små skyltar med fina/roliga citat att sätta runt om i trädgården. Problemet är att jag inte har några bra trädgårdscitat. Har ni några som ni vill dela med er av? Allt som har med växter och trädgård går bra.
Medlem
Antal inlägg: 1 785
Medlem nr: 9 395
"Vill du vara lycklig en dag - läs en bok. Vill du vara lycklig en vecka - gör en resa. Vill du vara lycklig hela livet - skaffa dig en trädgård." "En trädgård ska inte vara större än att ens fru orka sköta den."
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Jodå det är helt OK Betty.... Jag har lite olika 'trädgårdscitat' runt om i min trädgård som jag byter ut då och då så att mina vänner har något nytt att läsa
Välkommen hit lenabenny!
Redigerat av Helen i Piteå Zon 5: 23-05-2007, 21:45
Medlem
Antal inlägg: 153
Medlem nr: 9 268
"Alla vägar bär till rom Mina stigar är som om de slingrar sig kring blommor och blad tills du i en ring blivit salig och glad
Mina egna bär är rom I din hals klär som om det vore rent vatten med nektar tills du försent med armar fäktar
Alla vägar bär till rom Mina stigar är som om de trots allt tillslut leder ut när du själv är slut och vill ut
Vi ha vår egen rom Den vi sår som om den ska ge nöje till oss alla och inte åtlöje när vi falla
Alla vägar bär till rom Mina stigar är som om jag fått min egen skrivkramp och aldrig får ett bra slut men nu har ni en skrivramp så någon annan kan titta ut"
--------------------
zon 3-4 Gutta cavat lapidem, non vi sed saepe cadendo