CITAT (myrtille @ 04-06-2007, 16:30)

Trist. Vad hände? Är de verkligen utom allt hopp?
Ja, det är sååå trist! Jag sprayade med CurEra Bladlus. Tog 1-2 dagar, sen började bladen + blommorna ramla av...Några frukter hade redan kommit, de sitter kvar, än så länge. Men chiliplantorna (+ även röd Basilika) har nog gjort sitt, de ser bara mer och mer ledsna ut. Har försökt att klippa bort en del av det döda, men de ser inte roliga ut längre. De var ca 50 cm höga och grova med rejäl omkrets, så jag var så stolt. (Nybörjare, ingen extra belysning, så glad!)
Vet inte vad som händer egentligen. Först fick jag nån skit på Basilikorna (fast det visade sig vara ödem, enl Åsa här på forumet. Tack o lov!) Sen var det en massa bladlöss på Månvindorna. Därefter Spinn, på chili och basilika. Mer bladlöss på "lite av varje".
Igår hittade jag massor av gröna larver på krusbärsbusken. Samma sort som åt upp hela busken förra året. Mosa, mosa, mosa! Sen har vi ju det äckligaste av allt, mördarsniglarna. Käkar ju på allt och alla!!
Sen, efter avhärdning, satte jag ut mina fina Praktsalvior... vad hände, jodå, sol,-och vindskador, tror jag (knappt någon sol på hela dagen) så de gulnade + tappade alla bladen.
Ja, Månvindorna förresten... den första omgången...så planterade jag om några till en större kruka (samtidigt lät jag dessa stå kvar i stugan, rätt kallt) såklart stendog dessa också! Arrrrrrrrrrghhhhhhhhhhh! Har några nya som jag planterade, som borde få större krukor nu - vad göra?? Vågar knappt göra något alls längre, allt dör ju bara!
Det är snart lika bra att lägga ner mitt nya intresse, innnan det knappt har börjat!!
Puh, nu har jag fått ur mig lite frustration! Blir bara så ledsen, allt arbete man lagt ner - åt skogen, med nästan allt!
Sorry för långt inlägg.