Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Pyssel eller hobby?
          ottolina
          Inlägg 30-09-2007, 23:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 12 030

Vill hänga på där med att pyssla eller ha en hobby.Själv har jag börjat med att dansa linedance.En förbaskat trevlig motion.Både för kropp och hjärna . Det är inte alltid som stegen blir rätt. Det värsta är ju att man kan inte skylla på någon partner,som i andra danser.Ibland är det rena kaoset. Men det finns ljuspunkter också .Och DÅ är det skoj. Innan linedance dansade jag squaredance.Det är ingen vanlig dans.Dansas med 4 par i en square = ruta.Så finns det en caller som säger eller sjunger hur paren ska dansa.Det behövs ju fler dansare till squaredance. Linedance där kan du gå upp ensam.
          Som andra sysselsättning målar jag i olja.Har gjort det i många år .Ibland kan det ta jättelång tid att få fram det där extra.Nästa gång faller allt på plats direkt.Ni ska veta att jag har målat över många dukar .Jag går efter den principen att så länge jag själv tycker det är skoj ,så länge ska jag fortsätta.
          Sen håller jag på med en sak till .Jag är i en vävstuga och väverl.Ja jag vet att man kan köpa en löpare billigt och sen slänga den om man inte gillar färgen eller så.Visst är det en härlig känsla av att kunna säga att jag har gjort den själv.En sak till.Tiden går fort då man väver. Fördel med vävstuga är att du träffar andra som är intresserade och att du slipper sätta upp flera meter varp hemma.För att sedan väva samma hela tiden.I vävstugan vill du kanske bara väva en meter.Sen kan du prova något annat duk-
          ar,mattor osv. i de andra vävstolarna.
          Oj det blev mycket av det här .Nu hör det till saken att ungarna är utflugna så det är bara barnbarnen som kommer ibland.Då hinner jag inte med det andra.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 30-09-2007, 23:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Oj, pyssel eller hobby eller mani?

Jag är nyfiken på så mycket, allt är ju intressant!! Visst? Sticka, odla, idrotta, laga mat, virka, väva, måla, chatta, läsa, osv. Jag vågar inte ens tänka på knyppla för då sätter jag väl iväg!! Har man småbarn antar jag att detta problem löser sig av sig självt whist.gif

W

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Tosan
          Inlägg 01-10-2007, 10:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (ottolina @ 01-10-2007, 00:08) *
          Vill hänga på där med att pyssla eller ha en hobby.Själv har jag börjat med att dansa linedance.En förbaskat trevlig motion.Både för kropp och hjärna . Det är inte alltid som stegen blir rätt. Det värsta är ju att man kan inte skylla på någon partner,som i andra danser.Ibland är det rena kaoset. Men det finns ljuspunkter också .Och DÅ är det skoj. Innan linedance dansade jag squaredance.Det är ingen vanlig dans.Dansas med 4 par i en square = ruta.Så finns det en caller som säger eller sjunger hur paren ska dansa.Det behövs ju fler dansare till squaredance. Linedance där kan du gå upp ensam.
          Som andra sysselsättning målar jag i olja.Har gjort det i många år .Ibland kan det ta jättelång tid att få fram det där extra.Nästa gång faller allt på plats direkt.Ni ska veta att jag har målat över många dukar .Jag går efter den principen att så länge jag själv tycker det är skoj ,så länge ska jag fortsätta.
          Sen håller jag på med en sak till .Jag är i en vävstuga och väverl.Ja jag vet att man kan köpa en löpare billigt och sen slänga den om man inte gillar färgen eller så.Visst är det en härlig känsla av att kunna säga att jag har gjort den själv.En sak till.Tiden går fort då man väver. Fördel med vävstuga är att du träffar andra som är intresserade och att du slipper sätta upp flera meter varp hemma.För att sedan väva samma hela tiden.I vävstugan vill du kanske bara väva en meter.Sen kan du prova något annat duk-
          ar,mattor osv. i de andra vävstolarna.
          Oj det blev mycket av det här .Nu hör det till saken att ungarna är utflugna så det är bara barnbarnen som kommer ibland.Då hinner jag inte med det andra.

Linedance är verkligen skitkul! Dansade ett par terminer för några år sen, och vi var nästan bara tjejjer, alla lite halvbekanta... Undrar om inte mesta motionen var alla glada skratt när vi tjorvade till det giggle.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Castea
          Inlägg 01-10-2007, 17:32
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Jag har de flesta av mina hobbies inom Svenska Kyrkan. Sjunger i en kyrkokör, är gudstjänstvärd, går i en bibelsamtalsgrupp och är hjälpledare för en annan diskussionsgrupp.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 13:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon