Medlem
Antal inlägg: 263
Medlem nr: 12 888
Dåligt med vårtecken här, fast det är ju slaskigt året om, och jag inbillar mig att det luktar vår (i slutet av januari, visst), fast dom första snödropparna blommar faktiskt, dom står helt intill väggen och trycker.
Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218
Hej! Adonis amurense blommar. Tyvärr har hostan Elvis Lives börjat titta upp. Det går inte bra. Tidiga primulahybrider blommar lite försiktigt. Ankorna har ätit bort bladen på Primula elatior. Det är tydligen gott med färska grönsaker. MVH Jan Lindgren
Skatorna har börjat bygga bo!!!! Ifjol började dom den 9 mars - det brukar ligga däromkring, alltså en månad tidigare än normalt.
Sent i går kväll hörde jag något som skulle kunna vara en uggla som hoade - är inte särskilt duktig på att identifiera fågelläten så det är bara en gissning.
Såklart det räknas - visst är det underbart att lyssna på dem. Tycker mig märka att mesarnas filande och kvittrande har ändrat ton - och jag som inte städat ur holkarna ännu.
Hos mig har jag penséer som blommar och en massa knopp har de också. De här glömde jag att ta bort i höstas och de har inte varit skyddade med löv eller ris. Ni må tro att jag blev snopen när jag fick syn på blommorna.