Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad gillar ni/inte gillar på TV, Vi kan väl ha en tråd för TV
          Bettis
          Inlägg 10-02-2008, 21:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Jag gillar ju deckare, men inte reklam. Så jag ska se Wallander strax. En del kanske gillar TV 4 fakta eller något annat vad vet jag.... naturligtvis SKENET BEDRAR rotfl.gif

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 10-02-2008, 21:09
          Länk hit: #2

Gäster

Gillar och ser helst dokumentärer. UR- program ser jag också ofta.
          Idag har jag sett Världen och De kastlösa, sedan på TV8, I Himalaya med Michael Palin.

Har för många år sedan slutat se på deckare, ser heller sällan några filmer.
          Skenet bedrar har jag sett tidigare ... är det reprissändningar nu?
          Kanske ska börja spela in. smile.gif

Glömde ju cityakuten, de gamla avsnitten som går på em.

Redigerat av Netha: 10-02-2008, 21:14

Citera
          pejori
          Inlägg 10-02-2008, 21:12
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

är just nu lite "TV-trött" så det blir inte mycket...kustbevakarna och Gray´s anatomy som börjar på ons. igen....
          annars är det deckare här med samt beck och wallander tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-02-2008, 21:20
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

När jag tittar på TV , blir inte så ofta nu för tiden , ser jag helst engelska deckare eller serier , de brukar vara så välgjorda. Undviker i stort sett alla dokusåpor och amerikanska serier . Gillar inte heller actionfilmer.

Dokumentärer är oftast intressanta , såg nyss " I en annan del av Köping" . Helt underbar.

Svenska filmer typ Wallander gillar jag, också sådana där man inte skriker ut allt som händer t ex " Flickan med pärlörhängena " som gick i går. Det blir nästan som att läsa en bok , min egen fantasi får jobba .

Hatar filmer där den sortens moral får tala som att flickan/pojken som begått snedsteg dör på slutet och den oklanderlige person som älskat dem torkar tårarna och gifter sig med någon helt " oskyldig " för så ska det vara. Förekommer ofta i amerikanska filmer/serier. Helt verklighetsfrämmande tycker jag.

Och " Skenet bedrar " är ju helt obetalbart!!!!!!!!!!!!! giggle.gif

Redigerat av mamamaggan: 10-02-2008, 21:21

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-02-2008, 21:24
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Tittar i princip bara på CSI och CSI: Miami, annars är jag tämligen ointresserad av TV.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-02-2008, 21:27
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (mamamaggan @ 10-02-2008, 21:20) *
          När jag tittar på TV , blir inte så ofta nu för tiden , ser jag helst engelska deckare eller serier , de brukar vara så välgjorda. Undviker i stort sett alla dokusåpor och amerikanska serier . Gillar inte heller actionfilmer.

Dokumentärer är oftast intressanta , såg nyss " I en annan del av Köping" . Helt underbar.

Svenska filmer typ Wallander gillar jag, också sådana där man inte skriker ut allt som händer t ex " Flickan med pärlörhängena " som gick i går. Det blir nästan som att läsa en bok , min egen fantasi får jobba .

Hatar filmer där den sortens moral får tala som att flickan/pojken som begått snedsteg dör på slutet och den oklanderlige person som älskat dem torkar tårarna och gifter sig med någon helt " oskyldig " för så ska det vara. Förekommer ofta i amerikanska filmer/serier. Helt verklighetsfrämmande tycker jag.

Och " Skenet bedrar " är ju helt obetalbart!!!!!!!!!!!!! giggle.gif

Det där kunde varit jag som skrev. Instämmer i allt. giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-02-2008, 21:57
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Det enda som är bra med tv är att programmet är så dåligt att man slipper sitta där och titta och slösa sin tid!
          Ni nämnde Wallander, har aldrig sett någon sån men planerar att titta på "Mörkret" vid något tillfälle då jag har köpt bilen som är med i den!!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-02-2008, 22:10
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Nåt av det sämsta jag sett på TV på sistone är "Dubbat"- ett program där två lag sitter och hittar på totalt poänglösa dialoger till olika filmklipp. thumbdown.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 10-02-2008, 22:46
          Länk hit: #9

Gäster

CITAT (Myosotis @ 10-02-2008, 21:57) *
          Det enda som är bra med tv är att programmet är så dåligt att man slipper sitta där och titta och slösa sin tid!
          Ni nämnde Wallander, har aldrig sett någon sån men planerar att titta på "Mörkret" vid något tillfälle då jag har köpt bilen som är med i den!!

Nämen så kan du väl inte säga. Du kan ju välja bort de dåliga progr och bara se det som intresserar dig. smile.gif
          Jag tycker att den som väljer bort tv också väljer bort mycket som är bra.

Tänk så mycket man lär sig om människor och deras levnadsvillkor i olika länder.
          Får se och höra om olika människoöden i vårt eget land.
          Se och höra berättas om missar som samhällsapparaten gjort ... som startar diskussion ute hos tittarna
          och det sedan leder till konkreta åtgärder till förbättring.smile.gif

Nyhetssändningarna icke att förglömma.
          Vi får snabbt reda på om det någonstans i vårt land eller ute i vida världen
          skett någon stor olycka eller ett terroristdåd.

Se dokumentärer från Grönland, Island, Färöarna, Turkiet, Afrikanska länder osv ... det ger iaf mig som inte reser så mycket
          en inblick i olika kulturer och levnadsöden, som jag inte vill vara utan.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 10-02-2008, 22:57
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Det var ett tag sedan jag såg på TV och efter att vi skaffade en ny box har jag inte en aning om hur man får in programmen så jag får fortsätta vara TV lös fram tills någon mer kunnig person kommer hit och visar mig tillrätta, men man klarar sig bra med radio, tidning och data.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-02-2008, 23:16
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Netha @ 10-02-2008, 22:46) *
          Nämen så kan du väl inte säga. Du kan ju välja bort de dåliga progr och bara se det som intresserar dig. smile.gif
          Jag tycker att den som väljer bort tv också väljer bort mycket som är bra.

Tänk så mycket man lär sig om människor och deras levnadsvillkor i olika länder.
          Får se och höra om olika människoöden i vårt eget land.
          Se och höra berättas om missar som samhällsapparaten gjort ... som startar diskussion ute hos tittarna
          och det sedan leder till konkreta åtgärder till förbättring.smile.gif

Nyhetssändningarna icke att förglömma.
          Vi får snabbt reda på om det någonstans i vårt land eller ute i vida världen
          skett någon stor olycka eller ett terroristdåd.

Se dokumentärer från Grönland, Island, Färöarna, Turkiet, Afrikanska länder osv ... det ger iaf mig som inte reser så mycket
          en inblick i olika kulturer och levnadsöden, som jag inte vill vara utan.

Jovisst, lite tittar jag. Vetenskap, nyheter. Kunskapskanalen är ganska bra. Men jag retar mig så på att program som skulle kunna vara intressanta bara är dumma istället, t.ex. Mitt i naturen. Jag står nog inte ut att titta på det länge till. Jag vill se natur i ett naturprogram, inte en fånig programledare. Man lär sig ju ingenting! Blir bara rastlös om 28 av 30 minuter är tomt snack. Bättre att läsa böcker.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Netha
          Inlägg 10-02-2008, 23:18
          Länk hit: #12

Gäster

CITAT (Myosotis @ 10-02-2008, 23:16) *
          Jovisst, lite tittar jag. Vetenskap, nyheter. Kunskapskanalen är ganska bra. Men jag retar mig så på att program som skulle kunna vara intressanta bara är dumma istället, t.ex. Mitt i naturen. Jag står nog inte ut att titta på det länge till. Jag vill se natur i ett naturprogram, inte en fånig programledare. Man lär sig ju ingenting! Blir bara rastlös om 28 av 30 minuter är tomt snack. Bättre att läsa böcker.

OK ang Mitt i naturen kan jag hålla med dig.
          Kunskapskanalen kan stundom vara riktigt intressant. smile.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 11-02-2008, 09:48
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Kustbevakarna är guld. Det programmet missar jag aldrig. tummenupp.gif

Trädgårdsprogrammen missar jag sällan men nu börjar de flesta gå över till mer styling än genuin odling

Redigerat av Alba: 11-02-2008, 09:49

Citera
          skogstroll
          Inlägg 11-02-2008, 09:51
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Attans Wallander missade jag... Nåt jag inte gillar är Cops på 6an, det är ju för bedrövligt att se på...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-02-2008, 10:05
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

GILLAR:

Engelska, danska och IBLAND svenska deckare. (de i julas från västkusten var urkassa, billiga kameror, dåligt skådespeleri, ljussättning..mm synd om Niklas H)

GILLAR INTE :

ALLA, slags dokusåpor, program för den som inte har ett eget liv.

--------------------

Citera
          Bee
          Inlägg 11-02-2008, 10:06
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Var det inte Neil Young som sjöng i en låt om att han hade "57 channels and nothing to watch"? Ibland känns det så. Man har blivit kräsen av att ha flera kanaler. Vi har tillgång till både Viasat och Canal digital + SVT och TV4s kanaler.

Jag tittar på Västnytt och Rapport. Sen blir det lite olika beroende på humör. CSI gillar jag, deckare och filmer ser jag sällan på. Discovery visar ibland Mega Structures. Det är kul! Jag har sett hur dom konstruerade och byggde Öresundsbron tex och även Turning Torso i Malmö (vilken fantastisk byggnad!)
          Annars är favvisen för dagen BBC Food, en kanal med enbart matprogram. Matporr säger maken och det ligger nog något i det smile.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Betty
          Inlägg 11-02-2008, 11:13
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jag tittar helst på samhällsprogram typ Uppdrag granskning och Kalla fakta, ser även en del på Kunskapskanalen och Discovery ibland. Missar ogärna talkshowen Robins på 1:an. Ett eller ibland ett par nyhetsprogram/kväll. Missar inte Roomservice på 5:an men ibland Bygglov på 4:an. Brukar följa Idol och slötittar lite på Lets Dance. Tittar även på amerikanska serierna Californication, House och Lost på 4:an.

Tittar aldrig på svenska filmer typ Wallander och sånt, gillar inte heller engelska deckare och svenska soffpratprogram. Undrar om jag har missat nåt..? crazy.gif

Edit.: Glömde visst nämna det värsta jag vet; "lågnivå-humor" typ buskis...

Redigerat av Betty: 11-02-2008, 12:35

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-02-2008, 11:21
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Engelska deckare, vissa serier som Lost som jag försöker följa. Gamla avsnitt av Cityakuten, de nya tycker jag börjar bli tråkiga.

Nyheter ser jag halva ungefär, brukar hoppa de dötråkiga ekonominyheterna. Ibland Kalla fakta och Uppdrag granskning beroende på vilket ämne de tar upp.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 11-02-2008, 12:21
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Gillar: House, Gilmore girls, Cityakuten (missade förra säsongen, så jag väntar otåligt på reprisen), Greys anatomy, Wallander o. dyl., hundskolan på Go´kväll, Barking mad, Djurparksveterinären, Veterinärerna, Sjukhuset, Landet runt, Dokument inifrån, Efterlyst (måste ju kolla om jag kom undan den här gången också giggle.gif ), naturprogram, Gröna rum, Extreme makeover-programmen, CSI (alla), Law and order (alla utom TBJ), Kalla fakta, Insider, Let´s dance (kunde dom gärna döpa om till nåt svenskt!), Dr Phil (de ggr jag är på annan ort flirting.gif ), Montel Williams show, Oprah, lokala nyheter, aktion- komedi- sci fi- thriller- och drama-filmer, I en annan del av Köping, Allt för byn, komedier typ Bondånger och Pistvakt, Medium, o.s..v. o.s.v.
          Ogillar: Ekonominyheterna, krigsfilmer, reklam (utom ICAs reklam, fast den har blivit sämre. Synd!), Conan O´Brian, Simpsons, South Park, Punk´d, franska filmer, danska serier - de flesta iaf, boxning
          Det är vad jag kommer på just nu iaf. cool.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Bettis
          Inlägg 11-02-2008, 12:25
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Bee @ 11-02-2008, 10:06) *
          Annars är favvisen för dagen BBC Food, en kanal med enbart matprogram. Matporr säger maken och det ligger nog något i det smile.gif

Den vill jag också gärna ha, hur får man den vi har boxer g.gif

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 23:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon