Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Firma Vägg i Vägg, Fröbeställning
          bahia1
          Inlägg 10-03-2008, 15:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 165
          Medlem nr: 12 885

Hej!
          Är det någon mer än jag som beställt från vägg i vägg?
          Jag skulle fått mina fröer för två veckor sedan men har ännu inte fått dom. Jag har skrivit mail dit och fick besked att dom blivit försenade av en begravning som skulle ske. Fick ett nytt besked att jag skulle få dom onsdag förra veckan men ännu har inga fröer setts till och jag har betalat dom i fröskott. Har skrivit nytt mail i förra veckan men dom svarar inte.
          Skulle vara roligt att veta om det är fler som beställt därifrån och väntar.

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 10-03-2008, 15:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Vad är vägg i vägg för firma? Har aldrig hört talas om den.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          bahia1
          Inlägg 10-03-2008, 15:23
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Eva i Höga @ 10-03-2008, 15:22) *
          Vad är vägg i vägg för firma? Har aldrig hört talas om den.

www.vaggivagg.se

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          tulle
          Inlägg 10-03-2008, 15:27
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 359
          Medlem nr: 242

Har inga goda erfarenheter av dem. Visserligen fick jag mina frö, men inga grodde av en i Sverige ovanlig växt.
          I år har jag själv plockat frö från denna växt i utlandet och fröerna såg inte ens ut som dem jag köpte och de grodde på bara några dagar. (undrar vad jag köpte för frö egentligen?)
          Säljaren har just nu 311 auktioner med frö på Tradera så de har väl inte tid att svara dig.
          tulle

Citera
          Monaxe
          Inlägg 10-03-2008, 15:33
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Har också köpt fröer därifrån, inget har grott...
          kan ju vara ren otur.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          bahia1
          Inlägg 10-03-2008, 15:33
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (tulle @ 10-03-2008, 15:27) *
          Har inga goda erfarenheter av dem. Visserligen fick jag mina frö, men inga grodde av en i Sverige ovanlig växt.
          I år har jag själv plockat frö från denna växt i utlandet och fröerna såg inte ens ut som dem jag köpte och de grodde på bara några dagar. (undrar vad jag köpte för frö egentligen?)
          Säljaren har just nu 311 auktioner med frö på Tradera så de har väl inte tid att svara dig.
          tulle

Tack för ditt svar, då kanske jag kan ge upp att få mina näckrosfröer.

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          marskattan
          Inlägg 10-03-2008, 15:35
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Har oxå beställt frön därifrån som det inte alls gick bra för. Några grodde inte och några blev helt fel färg. Så jag valde att köpa direkt från Thompson & Morgan istället.

Bara en fundering, var det inte hon/dom som i våras/tidig sommar sålde pluggplantor på vanlig 1 årig vallmo?

Jag hoppas du får dina frön snart och håller tummarna att allt går väl. Får man fråga vad du beställde? Jag har en massssa frön över som jag inte hinner eller får plats att så. Tänkte sätta mig och skriva ihop en lista och lägga ut här. Men en sak i taget *ler*

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-03-2008, 15:45
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag gjorde "misstagget" att köpa fröer från vägg i vägg på tradera. Inget fel på frööerna vad ja har sett och inget att anmärka på försändelsen i övrigt. Men jag upptäckte först efteråt att man kunde handladirekt från väggivägg. När de säljer via trdera så blir det alltid onödigt dyrt för priserna trissas upp under budgivningen. Det är väl inget otillåtet i sig men känns snopet att köpa via tradera när man kan köpa direkt billigare, eg lite fult att företag gör så.

Men jag fick känslan av att det är ett enmansföretagg som drivs på fritiden så kommer det begravningar och oförutsedda saker emellan så drar det säkert ut på tiden.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 10-03-2008, 15:50
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Markus_H @ 10-03-2008, 15:45) *
          Jag gjorde "misstagget" att köpa fröer från vägg i vägg på tradera. Inget fel på frööerna vad ja har sett och inget att anmärka på försändelsen i övrigt. Men jag upptäckte först efteråt att man kunde handladirekt från väggivägg. När de säljer via trdera så blir det alltid onödigt dyrt för priserna trissas upp under budgivningen. Det är väl inget otillåtet i sig men känns snopet att köpa via tradera när man kan köpa direkt billigare, eg lite fult att företag gör så.

Men jag fick känslan av att det är ett enmansföretagg som drivs på fritiden så kommer det begravningar och oförutsedda saker emellan så drar det säkert ut på tiden.

Ja det var fult gjort tycker jag.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          bahia1
          Inlägg 10-03-2008, 16:01
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (marskattan @ 10-03-2008, 15:35) *
          Har oxå beställt frön därifrån som det inte alls gick bra för. Några grodde inte och några blev helt fel färg. Så jag valde att köpa direkt från Thompson & Morgan istället.

Bara en fundering, var det inte hon/dom som i våras/tidig sommar sålde pluggplantor på vanlig 1 årig vallmo?

Jag hoppas du får dina frön snart och håller tummarna att allt går väl. Får man fråga vad du beställde? Jag har en massssa frön över som jag inte hinner eller får plats att så. Tänkte sätta mig och skriva ihop en lista och lägga ut här. Men en sak i taget *ler*

Jag har beställt näckrosfröer på tre olika färger.
          Kanske jag kan vara intresserad ändå av något annat du har.

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          MariaÖrebro
          Inlägg 10-03-2008, 17:06
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 7 395

Jag har beställt därifrån 2 gånger, men direkt och inte genom Tradera. Först beställde jag HB-101, och det drog ut som f*n på tiden på grund av en leverantör i Japan, som det så fint hette.
          Sedan beställde jag växtetiketter. Jag fick mail till mig efter ett tag där de sa att jag inte betalt, även fast jag gjort det! När jag skrev tillbaka och påpekde detta fick jag inget svar, men efter några dagar damp etiketterna ner i brevlådan. Vilken kanonservice! rtfm.gif Jag tror att det börjar bli så rörigt hos Vägg i Vägg att det kanske är dags att de drar lite i handbromsen....

Redigerat av MariaÖrebro: 10-03-2008, 17:08

--------------------
          Mvh MariaÖrebro

"No day but today!" Jonathan Larson

Citera
          tettan
          Inlägg 10-03-2008, 17:15
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 1 209
          Medlem nr: 12 800

Hon har sålt under fler namn på tradera, jag ropade på två auktioner där som jag oxå vann när hon kallade sej något annat. hörde inte av henne på lång tid, mailade och skickade SMS, absolut ingen respons. så hon fick ett negativt omdöme av mej, men då reagerade hon som bara den,med ett präktigt hämndomdöme naturligtvis. så ha inte för stora förhoppningar.

Citera
          Maria82a
          Inlägg 10-03-2008, 17:22
          Länk hit: #13

Gäster

Jag har köpt därifrån. Köpte frön. Fick ett orkideträd och en papegojblomma av fröna jag köpte. Jag fick alla varorna. Jag beställde via hemsidan. Det tog lite tid men det kom ändå. Så jag har inge negativt om hennes företag. kompiskram.gif

Citera
          bahia1
          Inlägg 10-03-2008, 19:01
          Länk hit: #14

Medlem

Jag skrev ett mail igen till vägg i vägg och medelade henne att jag vill att hon skall skicka mina fröer senast imorgon för hon skyllde på att växterna inte tålde frost och därför inte skickar på fredagar.
          Nu fick jag ett svar att fröerna va postade i dag skall bli spännande att se vad jag får.

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          Mica548
          Inlägg 10-03-2008, 19:51
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 4 414

Hej,
          Jag beställde fröer, lite krukor och en del fröer för ca 2 månader sedan. Det tog lite längre tid än väntat att få grejerna (typ tre veckor istället för en) och då saknades ett paket etiketter och 10 krukor. Mejlade henne och fick nya omgående. Så korrigeringen var bra, men tokigt att det glömdes bort från början eftersom båda sakerna jag glömde var det enda jag beställde två av (allt annat var en av varje).

Ang. fröerna så har en av ca 6 olika sorter grott, men det kan lika gärna bero på mig då jag beställt lite krångligare sorter som passionsblomma, strelitiza, sidenpipranka, klänglilja (de grodde) etc.

Tror precis som andra att hon har lite mycket att göra.

Lycka till!

/Mica

Citera
          Grå
          Inlägg 10-03-2008, 20:42
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Tycker det låter konstigt att det är så lite av det som köps som gror? Jag har köpt Thompson&Morgan fröer på annat håll och de har vuxit och grott så jag har stått här och inte vetat vart jag ska göra av allt. Ge bort till alla som vill ha, och till dem som inte vill ha heller för den delen.

"Nej,nej jag vill inte ha några plantor...jag har ingen plats"
          "Jooodå, någonstans kan du sätta dem. Här! Ta några till, jag stoppar ner dem i dina fickor så du inte glömmer dem. Och här är ett par som du kan ge till din gamla mamma också. Kör försiktigt och hejdååå!"

Citera
          marskattan
          Inlägg 10-03-2008, 21:17
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

CITAT (Mica548 @ 10-03-2008, 19:51) *
          Hej,

Ang. fröerna så har en av ca 6 olika sorter grott, men det kan lika gärna bero på mig då jag beställt lite krångligare sorter som passionsblomma, strelitiza, sidenpipranka, klänglilja (de grodde) etc.

Tror precis som andra att hon har lite mycket att göra.

Lycka till!

/Mica

Sidenpiprankan är otroligt svår att få till att gro, det är därför den är dyr när man köper den som planta. Jag har provat typ 6 gånger och gav sen upp efter att ha pratat med en trädgårdsmästare (som även har botanisk privat trädgård).
          Strelitzan vill gärna ha "rök" dvs ligga i någon form av kol-vatten. Dvs du lägger en förkolnad träbit i vatten och efter några dagar så kan du använda detta vattnet att lägga fröna i, alternativt fukta pappret om du använder "stjärtlapp-metoden".
          Passionsblomma är relativt enkel, knipsa av eller sandpappra ena hörnet så brukar det gå rätt bra.

Mvh Agge

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          bahia1
          Inlägg 11-03-2008, 13:49
          Länk hit: #18

Medlem

Efter att ha skrivit ett ganska vast mail igår till vägg i vägg så gissa vad som hände idag. Jo med posten kom ett litet kuvert med fröna som jag väntat på. Hade väntat mig att näckrosfrö va lite större men dessa va pytte pytte små så jag får ta fram förstoringsglaset när jag skall så dom. Men nu är dom i alla fall här om än med ett frimärke för 5.50 på betydligt mindre än jag bet. i frakt.
          Okej sista punkten i denna tråd handla ALDRIG av vägg i vägg

--------------------
          Novas Matte Bahia/Lena

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-03-2008, 14:57
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (tettan @ 10-03-2008, 17:15) *
          Hon har sålt under fler namn på tradera, jag ropade på två auktioner där som jag oxå vann när hon kallade sej något annat. hörde inte av henne på lång tid, mailade och skickade SMS, absolut ingen respons. så hon fick ett negativt omdöme av mej, men då reagerade hon som bara den,med ett präktigt hämndomdöme naturligtvis. så ha inte för stora förhoppningar.

Sälljer hon under mer än ett namn på tradera nu??? som jag skrev innan i tråden, hon hade späännande fröer på tradera men priserna i auktioner blev ofta högre än vad hon tog i sin webshop och då vill jag inte bjuda mer på hennes auktioner utan köper hellre direkt i så fall. Men har hon flera namn på tradera (fast det får man väl inte ?) så kanske jag luras att bjjuda på hennes fröer ändå?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          tulle
          Inlägg 11-03-2008, 15:14
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 359
          Medlem nr: 242

Varför inte satsa på en seriös fröfirma istället.
          Här vet du ju inte ens vad det är för sorts frö du får, jag fick i alla fall inte frö som var de som de utgavs för att vara.
          Och om det dessutom är lång leveranstid - på frö som kanske måste sås färska!

Citera

11 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 02:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon