Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Bloggfrågor, statistik
          anna_rispan
          Inlägg 13-03-2008, 10:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hej hopp!

Finns det några här som är väldigt bra på internet och statistikverktyg?

Särskilt vad som är skillnaden mellan blogg.se:s eget statistikverktyg och google analytics. Jag har testat båda i en blogg och när blogg.se säger att bloggen haft 12 unika beöskare säger google analytics 3 unika besökare. Varför ser det ut så?? Något som är fel eller räknar de helt olika på något vänster.

Tacksam för svar och tankar kring detta.

Anna

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-03-2008, 10:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (anna_rispan @ 13-03-2008, 10:11) *
          Hej hopp!

Finns det några här som är väldigt bra på internet och statistikverktyg?

Särskilt vad som är skillnaden mellan blogg.se:s eget statistikverktyg och google analytics. Jag har testat båda i en blogg och när blogg.se säger att bloggen haft 12 unika beöskare säger google analytics 3 unika besökare. Varför ser det ut så?? Något som är fel eller räknar de helt olika på något vänster.

Tacksam för svar och tankar kring detta.

Anna

Räknar blogg.se dina egna besök med eller är de "unika besökarna" andra ?
          Google räknar kanske bara de som besöker blogen via att ha sökt på google?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-03-2008, 11:06
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Markus_H @ 13-03-2008, 10:49) *
          Räknar blogg.se dina egna besök med eller är de "unika besökarna" andra ?
          Google räknar kanske bara de som besöker blogen via att ha sökt på google?

hmm, nu ska jag försöka svara tydligt.

i blogg.se har jag inte kunnat hitta några inställningar som spärra vissa ip-nummer från att räknas. så där antar jag att alla klick in på bloggen räkans, även från mig.

i google analytics ska man kunna stoppa en del ip-nummer från att räknas. tex sitt eget. men det har jag inte gjort. nej alla besök räknas i google analytics. man ser hur stor procent som kommer genom exempelvis google.se, eniro.se, referal eller direkt m.m.

alltså undrar jag fortfarande vad det är som gör att det ser så olika ut. skumt är det...

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-03-2008, 12:21
          Länk hit: #4

Medlem

Jag lyckades hitta ett svar bland kommentarerna på blogg.se:s infosidor...krånglig väg.....där stod i allafall att det är antalet sidladdningar som räknas.? Jag fattar inte varför det då står antal unika besökare??

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon