CITAT (henriks @ 22-03-2008, 09:53)

Till viss del håller jag med, vad är det för rättvisa att sjukskriva sig och få karensdag, om frånvaron samtidigt innebär att man får jobba 16 timmar dagen efter, utan extra ersättning?
Nu säger jag inte att alla politiker gör så, men jag har själv haft ett sådant arbete - om jag var borta gjorde ingen annan mitt jobb, och jag var tvungen att arbeta ikapp när jag kom tillbaka. Om man då inte får ersättning för övertid...
Det är inget jobb jag saknar kan jag tilllägga.
Men Henriks , inte gör någon annan ditt jobb om du har ett vanligt jobb ? Det har iaf aldrig jag varit med om. När jag varit sjuk så har mitt jobb legat i högar när jag kommit tillbaka OCH det har förväntats av mig att jag ska jobba ikapp utan övertidsersättning. Det är väl inget som är speciellt för politiker ?
Nu är reglerna sådan att de SKA sjukskriva sig !!!!!!!!!!!!! Varför ska de kunna komma undan regler medan de själva beslutar om regler för oss andra ? Om vi struntar i de reglerna kan vi få repressalier för det medan de slipper undan. Det borde väl var lika för alla ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!
Tillägg : De har ju själva valt att bli politiker och tycker de att det är för betungande så kan de bara sluta , vilket jag tvivlar på att de vill med de lönerna och förmånerna som de har . En del gillar nog makten också , de förstår inte att de sitter där de sitter för att representera oss " vanliga " medborgare.
Redigerat av mamamaggan: 22-03-2008, 13:41