Jag har fm sol fram till 1300. Zon3 eftersom jag har balkong.
Hade du tänkt dig perenner eller sommarblommor? Ska du köpa färdigt eller driva upp själv?
Vad gillar du för något?
När är du hemma på sommaren? Dvs när vill du ha fina växter?
En helt fantastisk blomma som går att köpa färdig är något som har många namn, stjärnöga, spansk margerite mm den har lite självlysande färger, finns lila rosa gula vita persika och fler som jag glömt, den är lättskött och blommar hela sommaren.Jag hade en lila det första året på min balkong, denvar jättefin mot lavendeln.
Skynda dig att köpa frön av luktärter dom gror lätt och vill du göra det lätt för dig kan du avsätta en kruka för dom och så direkt där, annars kan du förgro som jag gör, dom ska förgro i April, busenkla att förgro.
Penséer är lätta och mycket vackra om du nyper bort vissna blommor så blommar dom varteftersom hela sommaren.
Pelargoner är ganska lätta. Lobelia får jag att gå bra, dom är fina att fylla ut krukan med. Rosenskära, lätta att förgro själv om man tycker att dom färdiga plantorna är för dyra.
Vanlig vit margerite brukar säljas billigt i affärerna någon gång på sommaren. Hade en sådan tillsammans med luktärtorna. Mycket finare i en kruka på balkongen än i affären, sonen tyckte också dom var fina när han var två år, i ett obevakat ögonblick

så tog han bort alla blommorna jag blev inte så arg eftersom jag märkt att blommorna överlag trivs med honom